בגלל רגישות המכרז - הנציבות תחליט על ראש האגף החקלאי

מדובר בתפקיד מנהל האגף החקלאי ■ מתוך כ-30 מועמדים שניגשו למכרז, המועמד הבולט הוא דורון בן שלומי, עוזרו האישי של ראש המינהל בנצי ליברמן

בעקבות סערת רוחות בין עובדי רשות מקרקעי ישראל וטענות על מכרז מוטה לתפקיד מנהל האגף לשימושים חקלאיים, החליטה הנהלת רמ"י להעביר את ההחלטה על המינוי לנציבות שירות המדינה. תפקיד מנהל האגף החקלאי חשוב במיוחד, לאור תוכנית שר האוצר יאיר לפיד לבניית פרויקטים להשכרה על קרקע חקלאית, והצורך להגיע להסדרים עם החקלאים על זכויותיהם בקרקע.

מתוך כ-30 מועמדים שניגשו למכרז, המועמד הבולט הוא דורון בן שלומי, עוזרו האישי של ראש המינהל בנצי ליברמן, שהיה יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף כאשר ליברמן עמד בראש מינהלת "תנופה", שעסקה בפינוי-פיצוי בהתנתקות מרצועת עזה. מועמדים נוספים הם משה אהרוני, סגן מנהל האגף החקלאי, ושרונה אזולאי, בכירה במחלקה החקלאית במחוז דרום.

ועד עובדי רמ"י טען בפנייה שנשלחה למנכ"ל בנצי ליברמן, כי במכרז, שהגיע בימים אלה לשלב הגמר, "ההנהלה פועלת למנות לתפקיד גורמים מקורבים ולא לבחור בהתאם לשיקולים מקצועיים ואנו רואים זאת בחומרה".

לדברי הוועד, תנאי הסף במכרז הונמכו, בניגוד לתנאי סף בתפקידים מקבילים, כלל לא נדרש ניסיון בתחום החקלאי והוכנס קריטריון לא רלוונטי של ניסיון בהתיישבות. יו"ר הוועד, עו"ד גיל איזנשטין-קנה, טענה כי "קיים טעם לפגם ואי עמידה באמות מידה ציבוריות לכאורה בניהול מכרז ובחירת מועמד לתפקיד".

בתגובה נמסר מרמ"י כי המכרז ותיאורו הוצג לוועד, "ההחלטה על הזוכה הועברה לנציבות שירות המדינה ונעשתה עוד לפני פניית הוועד בעניין זה, והודגש כי בשל הרגישות של מכרז זה, המכרז יתנהל בנציבות שירות המדינה על ידי אגף בחינות ומכרזים, ולא ברמ"י, חרף העובדה שכל המכרזים האחרים, גם לתפקידים בכירים, מתקיימים בשגרה במשרדנו. כל המועמדים עוברים סינון מקצועי של מכון אבחון, כמו בכל יתר המכרזים, ללא התערבות המשרד, כאשר החומר המקצועי מועבר לוועדת הבוחנים".

הוועד הודיע אתמול לליברמן: "העובדים פנו והעלו תהיות, ומתפקידנו להעלות אותן הלאה. אנו שמחים כי גם מעיניכם לא נעלמה הבעייתיות, שכן המכרז הועבר לטיפול בנציבות".