"ענף השיפוצים מגלגל מיליארדים וכבר שנים שהוא לא מוסדר"

נשיא התאחדות בוני הארץ ניסים בובליל קרא בכנס השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים להסדיר את ענף השיפוצים ■ מנכ"ל משרד השיכון: "האחריות היא שלנו, של משרד השיכון, ואנחנו לא נגלגל אותה לאף אחד אחר"

"יש עכשיו רעיון חדש ונהדר. להפוך את תקן הבנייה הירוקה הוולנטרי למחייב. זה מצויין כי הרי כולנו ירוקים", כך אמר הבוקר (ו') נשיא התאחדות בוני הארץ ניסים בובליל בכנס השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים.

בובליל הוסיף: "אבל זה יעלה את מחירי הדירות, בדיוק בניגוד למדיניות הממשלה להוריד את המחירים. התקן לא סתם וולנטרי. גם הממשלה עצמה לא בונה ירוק. בנינו השנה 700 גני ילדים למדינה, אף אחד מהם לא ירוק. למה? כי אין כסף. לקבוע עכשיו שהתקן יהיה מחייב זה דבר שלא יעלה על הדעת".

בובליל התייחס גם לענף השיפוצים ולבעיה הקשה של הסדרת הענף, אי עריכת קורסים ומתן רשיונות. "ענף השיפוצים הוא ענף ענק שמגלגל מיליארדי שקלים. וכבר שנים שהוא לא מוסדר. צריך לאפשר לפועלים בתחום ללמוד ולקבל הסמכה כמו שצריך. מדובר באנשים שעוסקים עשרות שנים במקצוע והם לא יכולים להסדיר את הרישיון. מכריחים אותם לצאת ולעבוד בניגוד לחוק. להיות עבריינים בעל כורחם".

לאחר שנים בהם ענף השיפוצים סבל מהתעלמות מצד משרד הבינוי והשיכון, נראה שצמרת המשרד החדשה שינתה את הגישה. לכנס השנתי הגיע השנה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שלמה בן אליהו שהבטיח לקדם את הסדרת התחום: "כל גורמי ענף הבנייה צריכים לפעול בשיתוף פעולה. אני אפעל להסדרת הענף. לפעמים באים אליי בטענות שאני מייצג את הקבלנים ואני מסביר לכולם שזה חלק משמעותי מהעבודה. מי מבצע את העבודה בשטח? החלטות הממשלה? לא. אלו הקבלנים". לדבריו, "אנחנו מתמודדים עם מספר בעיות בענף. הסדרת תחום השיפוצים זה אחד מהם יחד עם מחירי הדיור הגבוהים. האחריות היא שלנו, של משרד השיכון, ואנחנו לא נגלגל אותה לאף אחד אחר".

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, בירך את מנכ"ל משרד השיכון על דבריו והוסיף: "סוף סוף נגמרה ההתעלמות מהענף. המנכ"ל מכבד אותנו כאן והשר הקדיש זמן ועשה איתי סיור בירושלים ופגש קבלני שיפוצים. הוא שמע אותם והבין את הבעיה. המסר עבר".