אושרה הקמת תחנת הכוח הפרטית בבאר טוביה

הממשלה אישרה ברוב גדול את הקמת תחנת הכוח הפרטית של חברת IPM בבאר טוביה, לאחר ערר שהגיש השר להגנת הסביבה לשעבר, גלעד ארדן

הממשלה אישרה היום (א') את תכנית חברת IPM להקמת תחנת כוח פרטית באזור התעשייה באר טוביה. הממשלה דנה בתכנית באופן חריג לאחר ששר הגנת הסביבה לשעבר גלעד ארדן ערער ערב חג השבועות על החלטת ועדת השרים לתשתיות לאומיות בראשות גדעון סער לאשר את הקמת התחנה.

בהצבעה בממשלה תמכו בתכנית 13 שרים והתנגדו לה שניים, ארדן עצמו והשר מאיר כהן. ארדן הצליח לרכך את ההפסד בהצבעה כששכנע את ראש הממשלה להורות למדינה לקדם תוכנית מיתאר ארצית לתחנות כוח על-מנת למנוע את המציאות שבה היזמים הם המחליטים היכן ימוקמו תחנות הכוח.

החלטת הממשלה פותחת את הדרך להקמת התחנה שתהיה בהספק של כ-400 מגוואט תפעל בגז טבעי ותוקם בהשקעה של חצי מיליארד דולר. היזמים קרן טריפל אם בניהולם של מוטי פירדמן ומשה טרי רכשו את המיזם משיכון ובינוי של שרי אריסון וקידמו את התכנית להקמת התחנה למרות התנגדות עזה של תושבי יישובים סמוכים והמועצה המקומית באר טוביה.

התושבים טענו כי התחנה יוצרת סיכון סביבתי באזור שבו נמצא ריכוז האמוניה השני בגודלו במדינה. ואולם ועדת חקירה ושורת מומחים ומשרדי ממשלה שהיו מעורבים בבדיקות שונות לגבי המיזם הגיעו למסקנה כי התחנה עצמה איננה מגבירה את הסיכון הסביבתי לתושבי האזור.