אושרה תוכנית לפינוי בינוי בקרית יובל בירושלים ל-266 דירות

על פי התוכנית, ייהרסו 66 דירות קיימות, ויוקמו 266 דירות חדשות בשטח 77-120 מ"ר, מה שמשקף מקדם כלכלי של ארבע דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, החליטה לאשר את תכנית להתחדשות עירונית בשכונת קרית יובל בירושלים. מדובר בפרויקטפינוי בינוי שהוכרז על ידי משרד השיכון, ושיזמה עיריית ירושלים.

על פי התוכנית, ייהרסו 66 דירות קיימות, ויוקמו 266 דירות חדשות בשטח 77-120 מ"ר, מה שמשקף מקדם כלכלי של ארבע דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה. הבניינים המוצעים יכללו 6-7 קומות בדומה לבינוי הקיים, לאורך רחוב הציונות בקרית יובל, באופן המשלים את הבינוי משני צידי הרחוב.

ממשרד הפנים נמסר שהתכנית כוללת שטחים ירוקים בהיקף של 11 דונם. כמו כן, הגדירה התכנית עתודת שטח בהיקף של 2.5 דונם, אשר תהווה פוטנציאל למימוש במסגרת תכנית עתידית להתחדשות עירונית באזור רחוב שטרן והרחובות הסמוכים בשכונה. התכנית נסמכת על מערך התנועה הקיים, תוך מתן פתרונות חניה בתחומי המגרשים, באופן אשר יפנה את שימוש החניה המתקיים כיום לאורך רחוב הציונות.

הממונה על המחוז במשרד הפנים דלית זילבר הדגישה כי "מינוף השכונות הוותיקות של ירושלים נסמך ברובו על תכניות להתחדשות עירונית, ובכללן פינוי בינוי, תוך דגש על איכות החיים והמרחב הציבורי. התכנית מציעה תכנון ראוי השומר על קנה מידה שכונתי ומשתלב במרקם הקיים, תוך מתן אפשרות לכניסה של אוכלוסייה צעירה והחייאת השכונה".