חברת הנדל"ן מנרב ואסטרהזניקה יתמודדו במכרז חממת הביוטק

אסטרהזניקה תהיה אחראית על הצד המקצועי ומנרב תטפל בהיבט הפיננסי ■ הקבוצה שתזכה במרכז תשקיע כ-5 מיליון שקל בשנתיים הראשונות, ותקבל מהמדען הראשי תמיכה בחברות הבנות בהיקף של 18 מיליון שקל, שתוחזר רק במקרה של הצלחה

חברת הנדל"ן הישראלית מנרב היא השותפה של חברת התרופות אסטרהזניקה בהתמודדות על מכרז חממת הביוטק שמקימה בימים אלה תוכנית החממות של משרד המדען הראשי. כך נודע ל"גלובס". אסטרהזניקה תהיה אחראית על הצד המקצועי ומנרב תטפל בהיבט הפיננסי.

למנרב יש בניין ייעודי לתחום הביוטק בירושלים. כמו כן, בעבר הייתה מנרב הבעלים של חברת ביוטכנולוגיה חקלאית.

ל"גלובס" נודע כי מנרב החליטה לגשת למכרז, חיפשה שותף ומצאה כאמור את אסטרהזניקה, שמעוניינת להשתתף במכרז דרך זרוע הביוטק שלה, MedImmune. אלא שמדימיון לבדה אינה עומדת בדרישות הסף שדורש משרד המדען הראשי לפיהן השותפה המקצועית חייבת להיות חברה מבין 25 חברות הפארמה הגדולות, ולכן אסטרהזניקה היא השם הרשמי על הטופס.

הקבוצה שתזכה במרכז תשקיע כ-5 מיליון שקל בשנתיים הראשונות, ותקבל מהמדען הראשי תמיכה בחברות הבנות בהיקף של 18 מיליון שקל, שתוחזר רק במקרה של הצלחה.

גורמים בשוק הביומד נחלקים מבחינת העדפתם לאחת משתי הקבוצות. אורבימד ישראל כבר קיבלה מימון מהמדען הראשי כחלק מהקמת הקרן, ויש הרואים בכך "כפל מבצעים" וחוששים להיווצרות מונופול שלה בתחום השקעות הביומד בארץ. עם זאת, קבוצת אורבימד-ג'ונסון-טקדה מביאה כיסים עמוקים של גופים המחויבים להשקעה בביומד בישראל, והיא מייצגת שתי חברות תרופות גדולות, וכן איזון בין קרן הון סיכון מהתחום לבין משקיע אסטרטגי. מנרב מביאה למכרז גורם שעד כה לא פעל בישראל, אבל יש לה מחויבות פחות ברורה להשקעה בביומד וייתכן ואינה מתמחה מספיק בתחום הביומד.