מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות יתכנסו לאסיפה גורלית ביום ד'

טוענים כי "התגבר ההכרח לגיבוש תוכנית הסדר, שתמצא פתרון מניח את הדעת גם למצוקת ההון והמזומנים של אי.די.בי פתוח"

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות , שבשליטת נוחי דנקנר, מבקשים ללכת עד הסוף ולקחת לידיהם את השליטה בחברה. הבוקר הודיעו נאמני סדרות האג"ח של החברה על זימון אסיפה לאישור מתווה להסדר חוב, לפיו נושי אחזקות יקבלו את השליטה על נכסי אי.די.בי - קופת המזומנים בסך 185 מיליון שקל ומניות אי.די.בי פתוח (100% מההון). האסיפה נקבעה ליום רביעי הקרוב, בשעה 9:00 במלון סיטי בת"א.

בדיווח לבורסה מטעם נאמני האג"ח, נכתב כי "התגבר ההכרח לגיבוש תוכנית הסדר שתמצא פתרון מניח את הדעת גם למצוקת ההון והמזומנים של אי.די.בי פתוח, וזאת מאחר שבעלי השליטה אינם מסוגלים כרגע לספק פתרון כזה".

בנוסף, הם מבהירים כי "המבנה המשפטי שבו השליטה על פעולות גיוס ההון ומימוש הנכסים מצויה בידי בעלי השליטה הפורמליים, מכתיב מצב שבו פעולות מסוג זה יתכנו רק ככל שהן אינן מאיימות על שליטתם". במילים אחרות - דנקנר אינו מקדם לטענתם פעולות של גיוס הון לחברה הבת אי.די.בי פתוח, מחשש לאבד את השליטה בה.

אי.די.בי אחזקות נמצאת במצב של חדלות פירעון, לאחר שמדצמבר אשתקד לא שילמה את תשלומי החוב שלה למחזיקי האג"ח (כ-1.8 מיליארד שקל). לפני יותר מחודש החליטו נציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת פתוח לשתף פעולה, במסגרת מתווה להסדר חוב אותו כינו "ברית המוסדיים", שעיקרו לקיחת השליטה מידיו של דנקנר והעברתה לנושי החברה.

כעת סבורים מחזיקי האג"ח באחזקות כי מתווה ברית המוסדיים "לקה בבעייתיות מבנית מסוימת", שכן הוא לא אפשר להם למצות דרכי פעולה אחרות, כגון מימוש נכסים וגיוס הון לאי.די.בי פתוח.

שתי אפשרויות, שורה תחתונה זהה

המתווה הנוכחי של נציגות אחזקות מציע שתי אפשרויות לחלוקת הנכסים "בין נושי החברה, לפי סכומי נשיייתם, כאשר הסוף הוא זהה - פירוק אי.די.בי אחזקות".

בעוד האפשרות הראשונה מדברת על העברת מניות השליטה באי.די.בי פתוח (25%-51%) לנאמנות לתקופה קצובה של שנה-שנתיים, באפשרות השנייה יחולקו כל מניות פתוח בין נושי החברה האם, פארי פאסו לפי סכום נשייתם.

כאמור, ביום רביעי הקרוב צפויים מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות להצביע על המתווה המוצע. רק לאחר אישורו על ידם, יוכלו עורכי הדין של נאמני האג"ח לשלוח את המתווה לביהמ"ש המחוזי, לאחר שהשופט איתן אורנשטיין קבע כזכור את ה-7.7, יום ראשון הבא, כתאריך האחרון להגשת הצעות למתווה חוב על ידי החברה ונושיה (בנקים ומחזיקי אג"ח). הבנקים והחברה עצמה טרם הגישו מתווה שכזה.

ניסיון לדחות הגשת מתווי הסדר

בינתיים ממשיך בעל השליטה בקונצרן, נוחי דנקנר, לנסות ולדחות את מועד ההגשה של מתווי ההסדר השונים לבית המשפט. ביום חמישי האחרון הגישה אי.די.בי פתוח תגובה לביהמ"ש העליון, לפיה היא מקבלת את המלצתו לערער באופן נפרד על התאריך למכירת החזקותיה בכלל ביטוח, אותו קבע שופט המחוזי אורנשטיין ל-22.8.

על הדרך, ביקשה החברה כי ביהמ"ש ידחה את המועד להגשת ההצעות למתווה הסדר חוב. החברה קושרת בין מתווה הסדר החוב למכירת מניות כלל ביטוח, כאשר לטענתה "אין זה סביר לבקש הצעות למתווה להסדר, כאשר לא ידוע מה יהיו תוצאות המכירה - אם נמכרו המניות או לא, ואם כן באיזה מחיר".

המתווה
 המתווה