שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.5% ל-3.637 שקלים

גם האירו היציג התחזק בכ-0.5% מול השקל ל-4.744 שקלים ■ בעולם, הדולר נחלש מול האירו ומול הליש"ט, ומתחזק מול הין היפני ■ FXCM ישראל: סוחרי המט"ח לא מאמינים שפרנקל ינהל מדיניות מוניטרית אגרסיבית

המסחר בשוק המט"ח התאפיין היום (ב') בהיחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק בכ-0.5% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.637 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בשיעור דומה ונקבע על 4.744 שקלים.

ביום שישי, נזכיר, הדולר נחלש מול השקל בכ-0.8% ושערו היציג נקבע על 3.618 שקלים. האירו היציג נחלש בכ-0.6% ונקבע על 4.719 שקלים. בסיכום שבועי רשם הדולר עלייה של כ-0.5%.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נחלש בכ-0.2% מול האירו ל-1.303 דולר לאירו, נחלש בכ-0.15% מול הליש"ט ל-1.522 דולר, ומול הין היפני הדולר מתחזק ב-0.3% ל-99.47 ין לדולר.

ברקע למסחר במט"ח, מגמה מעורבת נרשמה בבורסות אסיה הבוקר על רקע נתוני מאקרו מעורבים ביפן ובסין. ביפן נרשמה אופטימיות לגבי מצב הכלכלה בקרב מנהלים בכירים בחברות גדולות, ובסין מדד מנהלי הרכש לחודש יוני ברמתו הנמוכה ביותר ב-4 בחודשים האחרונים. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט עולים, והמסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות.

ב-FXCM ישראל ציינו היום, כי למינוי של יעקב פרנקל למחליף של סטנלי פישר כנגיד בנק ישראל, יש לפי שעה השפעה גדולה מהמשוער על זירת המט"ח המקומית. המשקיעים פשוט לא מאמינים שהוא ינהל מדיניות התערבות אגרסיבית כנגד הספקולנטים, כפי שעשה קודמו, וזאת לפי שעה רק על סמך עמדות העבר של פרנקל. "כרגע, ההערכות הללו מעכבות את המשך התקדמותו של הדולר מעלה", הם סבורים.