"בנקים בארץ עלולים להפסיד עשרות מ' ש' מאיומים פנימיים"

עופר גיגי, מנכ"ל חברת פרולינק: "למרות שבנקים בישראל ממשיכים ליפול קורבן להונאות בהיקף מיליוני שקלים מדי שנה, חלק מהבנקים מתבססים על מנגנונים חלקיים בלבד לבקרת הרשאות"

"למרות שנתוני בנק ישראל מראים כי בנקים בישראל ממשיכים ליפול קורבן להונאות בהיקף מיליוני שקלים מדי שנה, חלק מהבנקים מתבססים על מנגנונים חלקיים בלבד לבקרת הרשאות. בשל כך, בנקים בישראל חשופים לאיומים מבפנים מצד עובדים המבצעים פעולות שאינם מורשים לבצע, בין אם בתום לב ובין אם בזדון", כך אומר עופר גיגי, מנכ"ל חברת פרולינק.

לדברי גיגי, שהחברה בניהולו עוסקת בשיווק והטמעה של מערכות לבקרת הרשאות, "בין אם מדובר בבנק גלובלי או מקומי, הניסיון לבצע בקרה על הרשאות פקידים ומנהלים באמצעים פשוטים כמו גיליונות נתונים פשוט נדון לכישלון, וספק אם הוא עומד במבחנים רגולטוריים אמיתיים. פתרונות בקרה מיושנים מהווים נטל תפעולי כבד מצד אחד, ופתח לסיכוני גניבת מידע ומעילה מצד שני".

"המשק הישראלי ידע כבר מעילות ענק שלא מן הנמנע שנבעו בין היתר מהיעדר מנגנוני בקרת הרשאות נאותים, ובכלל זה המעילה בבנק צפון אמריקה והמעילה בבנק למסחר", אומר גיגי. "מעילות אלו מלמדות שהבנקים מצויים בסיכונים להפסדים של עשרות מיליוני שקלים רק מאיומים פנימיים, המלווים גם בקטסטרופות שיווקיות המגלמות הפסדים כבדים נוספים".

נציין, כי חברת פרולינק משווקת בין היתר את מוצרי חברת Aveksa בתחום ניהול ובקרת זהויות והרשאות (Identity and Access Governance). לדברי גיגי, "טכנולוגיה זו מספקת למשתמשים עסקיים ולבעלי המידע בארגון תמונה מלאה ומובנת של כל הרשאות המשתמשים במערכות הארגון, עם יכולת מעשית לאתר ולסגור חריגות אבטחה, במיוחד בארגונים עם תשתיות מורכבות".