יחימוביץ' ולפיד מתנגחים בסוגיית תשלומי המדינה לעסקים

יחימוביץ': לפיד טרפד הצעת חוק שלי לשנות את שיטת התשלומים ע"י המדינה לשוטף פלוס 30 ■ לפיד: היא יודעת שהתחלתי לטפל בזה כבר לפני שבועיים - אבל רצתה כותרת פופוליסטית

יחימוביץ' נגד לפיד - ולהיפך: יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה היום (ב') את שר האוצר יאיר לפיד וטענה כי טרפד אתמול הצעת חוק שנועדה לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים. לפיד לא נשאר חייב ואמר כי יחימוביץ' הגישה את הצעת החוק אחרי שהתברר לה שהוא כבר מטפל בנושא שיטת התשלום לספקים ע"י המדינה, וכי יו"ר האופוזיציה רצתה "עוד כותרת פופוליסטית".

"אתמול הפיל יאיר לפיד הצעת חוק שלנו, לפיה המדינה תעמוד בחוק ותשלם שוטף + 30 לעצמאים, לפרילנסרים, ולספקים קטנים ובינוניים שעובדים אתה", כתבה יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה. "שוטף פלוס שלושים, לא שוטף פלוס לך תחפש את החברים שלך. לפיד, שהשתתף בוועדה, התנגד באגרסיביות. הוא אפילו התעצבן, סיפרו לי השרים, כשעלתה הצעה (מאוד שגרתית) לדחות את הדיון בחוק במקום לפסול אותו מיד. זה אותו לפיד שדיבר על כך ש'הפופוליזם' יוצר אווירה עיסקית לא טובה. אז הנה פתרון פשוט לאוירה עיסקית טובה: לשלם לעסקים בזמן על העבודה שלהם. לתמוך בחוק כל כך הגיוני, כל כך בסיסי, שאפילו לא עולה לממשלה כסף. חוק שעוזר לעסקים, עוזר לעצמאים, עוזר לפרילנסרים, עוזר לכלכלה".

יחימוביץ' תקפה את לפיד וכתבה ש"זה בדיוק המקום שבו שמים את החשבונאות הקטנה בצד ופועלים למען העצמאים, שהבטחת להם כל כך הרבה ומאז הם רק חוטפים ממך". יצוין כי הצעת החוק הוגשה גם בכנסת הקודמת וגם במארס השנה.

לפיד מיהר להגיב לדברי יחימוביץ' ומסר כי "היות ואין זו הפעם הראשונה שבה ח"כ יחימוביץ' מאבדת את עצביה תחת לחץ, מן הראוי שנעמיד דברים על דיוקם. כפי שח"כ יחימוביץ יודעת היטב, כבר לפני שבועיים יזמתי את הקמתו של צוות במשרד האוצר המיועד לקיצור משך זמן התשלומים לספקים בידי המדינה. ח"כ יחימוביץ' כל כך התעצבה אל ליבה על כך שלא חשבה על הרעיון הזה לפני עד שהזדרזה להגיש הצעת חוק כדי להשיג לעצמה כותרת פופוליסטית נוספת. אולי מן הראוי להזכיר שוב לח"כ יחימוביץ' שאילו באמת רצתה לסייע לעסקים קטנים יכולה היתה להיות היום שרת האוצר של מדינת ישראל, אך היא כידוע ברחה מן האחריות הגדולה (שכן, כאמור, היא אינה עומדת טוב בלחצים) והחליטה להשאיר את הכלכלה בישראלית בידי אלו שאינם נוהגים לברוח מאחריות".