תקציב המדיה של משען עובר ליוניברסל מקאן

היקף הפרסום של רשת הדיור המוגן עמד ב-2012 על כ-2.8 מיליון דולר בשנה, שהם כמיליון דולר במחירים ריאליים

תקציב המדיה של רשת הדיור המוגן "משען" הועבר לחברת המדיה יוניברסל מקאן - כך נודע ל"גלובס". הרשת ניהלה מכרז בין חברות המדיה יוניברסל של מקאן וסמארט מדיה של קבוצת פובליסיס, ונראה כי יוניברסל הצליחה להגיש הצעה אטרקטיבית דיה על מנת שהתקציב יועבר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של רשת משען עמד ב-2012 על כ-2.8 מיליון דולר בשנה, שהם כמיליון דולר במחירים ריאליים. עיקר הפרסום של הרשת הוא בעיתונות, אך מדי פעם ישנן גם הופעות בטלוויזיה.

תקציב הפרסום של רשת משען מטופל מאז 2007 במשרד הפרסום מורדי&גורן. המשרד קיבל לטיפולו את התקציב, שטופל קודם במשך מספר שנים בבאומן-בר-ריבנאי, לאחר שבמשען התקבלה החלטה אסטרטגית שהתקציב יטופל במשרד קטן, שבו תהווה הרשת תקציב גדול.

לאחר שהשותפות בין מורדי וגורן הגיעה לקיצה, עבר מורדי עמר עם תקציביו לפעול למשך תקופה מסוימת במסגרת קבוצת מקאן. אך בהמשך הוא החל לפעול בתחום המדיה עם חברת סמארט מדיה שבבעלות קבוצת פובליסיס ועמי קדם.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", באחרונה הוחלט בקבוצת קרסו להעביר לסמארט מדיה את כל תקציבי המדיה שאינם טלוויזיה. ביוניברסל מקאן הבהירו לחברה שלא ירכשו עבורם את המדיה בטלוויזיה בלבד, וכך הועבר כל התקציב לסמארט מדיה.

בשוק טענו אז שביוניברסל לא אהבו, בלשון המעטה, את המהלך, וכי יש להניח כי תגובת נגד תבוא במהרה. כבר עם המעבר ברור היה כי ההחלפה לא תתבצע בקלות: קבוצת קרסו התקשתה להעלות לפרסום בטלוויזיה בחלק מהזכייניות. כך למשל, בעת ששודר הקמפיין שלה בערוץ 10 וברשת, הוא לא הועלה בקשת. קשת נחשבת לזכיינית שבה יש ליוניברסל כוח לא מבוטל.

עתה כאמור מעבירה יוניברסל לטיפולה את תקציב משען. לא מן הנמנע, כי יש קשר בין שני המהלכים וכי החלה מלחמה סמויה בין הקבוצות.