איפה הכסף? זרים השקיעו בבורסה 175 מיליון דולר במאי

נתונים ראשוניים לחודש יוני מצביעים על השקעות נטו בהיקף של כ-90 מיליון דולר במניות של חברות ישראליות הנסחרות בבורסה ■ במאי מימשו תושבי חוץ נטו כ-220 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות וכ-30 מיליון דולר נטו במק"מ

כספים מחו"ל ממשיכים לזרום לבורסה. בחודש מאי הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי חוץ בבורסה בתל-אביב בכ-175 מיליון דולר. זאת בהמשך להשקעות של כ-660 מיליון דולר בחודשים ינואר - אפריל. כך נמסר היום מבנק ישראל.

גם בחודש שעבר נמשכה זרימת הכספים מעבר לים לבורסה. נתונים ראשוניים לחודש יוני מצביעים על השקעות נטו בהיקף של כ-90 מיליון דולר במניות של חברות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א.

בכך למעשה מצטרפים המשקיעים הזרים למשקיעים מקומיים שבחודשיים האחרונים חוזרים להשקיע בבורסה המקומית, אם כי בטפטוף בלבד, מה שמשתקף בהזרמות כספים לקרנות נאמנות מנייתיות ותעודות סל.

ההשקעות הישירות במשק, הסתכמו בחודש מאי בכ-520 מיליון דולר, מזה כ-115 מיליון דולר השקעה בחברה ישראלית מתחום הביטוח.

מנגד, במאי מימשו תושבי חוץ נטו כ-220 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות וכ-30 מיליון דולר נטו במק"מ. נתונים ראשוניים לחודש יוני מצביעים על מימושים נטו של כ-440 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות, והשקעות נטו בהיקף של כ-80 מיליון דולר במק"מ.

בכיוון ההפוך, משקיעים מוסדיים ישראליים מימשו מניות בכ-90 מיליוני דולר בחו"ל, לאחר מימושים של כ-310 מיליון דולר בחודש אפריל. זאת, בניגוד למגמת ההשקעות במניות זרות בחו"ל אשר אפיינה את המשקיעים המוסדיים מאז מאי 2012 ועד מרס 2013 (השקעות של כ-5.4 מיליארד דולר).

סך המימושים של תושבי ישראל לחודש מאי הסכמו בכ-60 מיליון דולר כאשר מימושי המשקיעים המוסדיים ומימושי הסקטור העסקי (בסך 150 מיליון דולר) קיזוזו חלקית ע"י השקעות נטו בהיקף של כ-180 מיליון דולר ע"י מגזר משקי הבית.

בתחום האג"ח הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל בחו"ל בכ-35 מיליון דולר במאי, המשקיעים המוסדיים השקיעו באפיק זה כ-90 מיליון דולר בעוד משקי הבית מימשו אג"ח בכ-65 מיליון דולר.

ההשקעות הישירות בחו"ל עמדו על כ-250 מיליון דולר במאי. עיקר ההשקעות היו של חברות פיננסיות.