כל ההמלצות לשבוע הקרוב כבר כאן: שלל מופעי בידור ומוזיקה

אירועי תרבות, קולנוע ומחול בסופ"ש ובשבוע הקרוב; שיתוף פעולה חדש ומסקרן בין "צוותא" לבין "פארק מיני ישראל" שבלטרון ייצא לדרך ובשבוע הקרוב יופיעו מירי מסיקה ושלום חנוך

מכירה

מיכל בן עמי

מה: את העיצובים שלה מגדירה המעצבת מיכל בן עמי כאקלקטיים ומעידה על עצמה שהיא אוהבת להתנסות בסגנונות וחומרים שונים. ההשראה שלה מגיעה מהשילוב בין האישה הפריזאית הקלאסית, לבין האישה הישראלית, הקרייריסטית והמיוחדת. התוצאה ייחודית, מרשימה ופרקטית וניתן יהיה להתרשם ממנה במכירה מיוחדת שתיערך בסוף השבוע לרגל יומולדת שנתיים לסטודיו שלה. ההנחות ינועו בין 1 1 על קולקציות מעונות קודמות ו-15% הנחה על קולקציית קיץ 2013 . בין הרוכשות, אף יוגרל שובר על סך 1,000 שקל, לרכישת פריטים בחנות (טווח המחירים לפני הנחה: 99-600 שקל).

מתי, איפה וכמה: חמישי-שבת: חמישי 16:00-20:00; שישי 10:00-17:00; שבת 11:00-19:00. רחוב ברנט 5 נווה צדק תל-אביב.

סרט

"ליבוביץ': אמונה אדמה אדם"

מה: "הנביא ישעיהו השלישי", מכנה אורי אבנרי את פרופסור ישעיהו ליבוביץ' בסרט התיעודי "ליבוביץ': אמונה אדמה אדם", הבא להראות כיצד נבואות הזעם של המנהיג הרוחני מתגשמות. התבטאויותיו הנחרצות והלא פופולריות של ליבוביץ בנושאי כיבוש, מוסר, מדינה מול קדושה, הפכו לימים למצב נתון, אולי בלתי הפיך. אורי רוזנווקס, במאי הסרט, שבמקור שודר בערוץ 8 כסדרה בת שלושה פרקים, בוחן את דמותו המרתקת של ליבוביץ', את השפעות דרכו ודעותיו על חיי ילדיו ונכדיו, ואת המציאות הנוכחית שאליה נקלעו תושבי מדינת ישראל בשנת 2013.

מתי, איפה וכמה: שישי (5 בחודש), 12:30, סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

מחול 1

בלט בוריס אייפמן

מה: בלט בוריס אייפמן המעולה חוזר לישראל עם הקלאסיקה המנצחת "אנה קרנינה" ועם הפתעה: "רודן", בלט חדש שיצר אייפמן על-פי סיפור אהבתם הסוער והטרגי של הפסל אוגוסט רודן והמוזה שלו, האמנית קאמי קלודל. אייפמן ידוע בהמחזות הבלט שלו לרומנים קלאסיים ולסיפורים אפיים. סיפורם של רודן וקלודל זכה גם לעיבוד קולנועי וכעת הוא מטופל לראשונה במחול.

קלודל הייתה אסיסטנטית של הפסל המצליח ואמנית מוכשרת בזכות עצמה, שנדחקה תחת הדומיננטיות הגברית. בין השניים התחוללה מערכת יחסים מורכבת וטעונת יצרים וקנאה.

מתי, איפה וכמה: "רודן", בית האופרה, תל אביב, 10.7-13.7, שעות שונות. מחיר: 199-339 שקל. "אנה קרנינה", היכל האמנויות הרצליה, 6.7-9.7, שעות שונות. מחיר: 300-330 שקל.

מחול 2

רנסאנס

מה: "רנסאנס" מופע המחול החדש של מאיה לוי וחנן אננדו מרס עוסק בארוטיקה ובוחן את גבולות הגוף וההשלכות של היתקלות חזיתית בין תרבות לעירום. המופע לשישה רקדנים כולל חלקים בעירום מלא והעירום הוא גם חלק מנושא היצירה. הוא מעלה שאלות לא פשוטות על יחסינו עם גופינו ועם הגוף העירום של אחרים: מבוכה ובושה, אינטימיות, הנאה, חופש ויופי - כל אלה מיוחסים לעירום ויחד עם זאת אנו עוסקים באדיקות בהסתרת הגוף, הסטת המבט והטבו החברתי הקורא לצניעות ומתייחס להצגת עירום בפומבי כהתגרות בסדר הטוב.

מתי, איפה וכמה: מופעי בכורה בנמל יפו, מחסן 2, בית עמותת הכוריאוגרפים, ביום ו' ושבת 5.7, 6.7, כרטיסים: 03-9021563; ובמרכז סוזן דלל ביום ב' 8.7 במסגרת פסטיבל הקיץ מחולוהט. 03-5105656. מחיר: 95 שקל.

תערוכה סביבתית

"חפרפרות אורבניות"

מה: החוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי במכללה למנהל קיבל על עצמו פרויקט למצוא פתרונות למצוקת הפליטים החיים בגינת לוינסקי בתל-אביב, שאין להם דיור, תנאי היגיינה מינימליים, תעסוקה ופעילות לילדיהם. את הפתרונות היצירתיים שהגו ועיצבו 14 הסטודנטים בחוג ריכזו לתערוכת המחשה שתוצג בשתי הזדמנויות. עבודות הגמר כוללות רעיונות לחללי מגורים ושינה, מתחם ילדים, מרכזי תעסוקה, גני שעשועים, בתי תרבות ותפילה, בדגש על פתרונות תת-קרקעיים.

מתי, איפה וכמה: תוצרי הפרויקט יוקרנו בגינת לוינסקי ביום ה', ה-11 בחודש, בשעות 20:00-23:00. בהמשך יוצגו בתערוכה שתיפתח ב-18.7 בשעה 20:30, בסטודיו דן רייזנר, רחוב ניצנה 11, יפו. התערוכה תינעל ב-31.7.

מופע

צוותא בפארק

מה: זה כבר כמה ימים שבצוותא שוקדים על לוח הופעות חדש, הרחק ממרכז העיר השוקק. שיתוף פעולה חדש, ראשון, בין "צוותא" לבין "פארק מיני ישראל" שבלטרון (מכיל כ-1,700 מקומות ישיבה), תחת השם "צוותא אמפי פארק", יצא לדרך ובשבוע הקרוב יופיעו במסגרת המיזם ארוך הטווח, מירי מסיקה ושלום חנוך.

בחמישי הבא יעלה שלום חנוך קונצרט רוק. עיבודים רועשים ללהיטיו הגדולים, בדומה להופעות הליליות ב"בארבי". את חנוך ילוו רוני פיטרסון, זיו הרפז, טל אבירם ואשר פדי על התופים.

מתי, איפה וכמה: חמישי (11 בחודש), 21:00, פארק מיני ישראל. מחיר: 159 שקל, כולל כניסה לפארק. להזמנת כרטיסים: שפע הפקות: *8949.

תערוכה ומשחקייה

"ארטלנד"

מה: גלריה "ארטסטיישן" לאמנות עכשווית מקדישה את הקיץ לתערוכה ייחודית לילדים. חלל הגלריה, השוכנת במבנה היסטורי רחב ידיים במתחם התחנה בנווה צדק, הופך למשחקייה המזמינה את הילדים להתבונן באמנות עכשווית, ליצור ולהתנסות בחומרים ובטכניקות מגוונות, וללמוד על אמנות דרך התנסות. "הרצון לגעת, לחוש, לטפס ולהגיב בקול הם חלק בלתי נפרד מהחוויה הכוללת של ילד הצופה באמנות. ארטלנד מאפשרת את החוויה הרב-חושית הזו", אומרות האוצרות ובעלות הגלריה, שירי בן ארצי ואיה שהם.

מתי, איפה וכמה: גלריה ארטסטיישן, מתחם התחנה, בנין 14 קומה ב'; התערוכה מיועדת לגילאי 3-14. משך הפעילות: כשעה וחצי. ב'-ה': 11:00-19:00, ו': 10:00-14:00, שבת: 10:00-19:00. מחיר: 50 שקל.

רייב

שישי בצהריים בירושלים

מה: תודו שאתם פשוט הרוסים על מסיבות רחוב חינם. אין דרך אחרת לפתוח את סופי השבוע הקיציים שמחכים לנו. גם בעיריית ירושלים חשבו כך, והחל מהשבוע תקיים רשות הצעירים מסיבת רחוב המונית במגרש הרוסים בעיר. על עמדת הדי.ג'יי מופקדת דלית רצ'סטר, ובין טרק לטרק יעלו ויופיעו המשובחים והמגניבים - תומר יוסף, צמד TYP, הלוא הם עברי לידר וג'וני גולדשטיין, במופע מושקע עם רקדניות ווידיאו-ארט, ושורת אמנים נוספים.

הרייב יתקיים בחניון ענק, והכניסה אליו חינם מגיל 18. האלכוהול יימכר במחירי טרום ההעלאה האחרונה.

מתי, איפה וכמה: שישי (5 בחודש), מגרש הרוסים, בין הרחובות יפו, שבטי ישראל והלני המלכה, ירושלים. החל מ-15:45 ועד 18:30. הכניסה חופשית.

תערוכת בוגרים

בוגרי התואר השני באמנות, בצלאל

מה: תערוכת בוגרי התואר השני באמנות (MFA) של האקדמיה בצלאל מוצגת במשך שבוע יחיד בבית בצלאל בתל-אביב (סלמה 60). 18 אמנים מציגים כל אחד תערוכת יחיד בקומה השלישית, ואילו בקומת הקרקע, במבנה הנראה כמחסן תעשייתי ריק, מוצגת תערוכה קבוצתית, היוצרת הקשרים מעניינים בין היוצרים וחוויה אפוקליפטית הזויה במעבר בין היצירות.

ההזיה קשורה לעצם העובדה שהעבודות נבחרו תחת תמה משותפת לתערוכה קבוצתית, כך שהמקבץ שלהן יחד מייצר תחביר מקוטע ומבלבל, לא קוהרנטי, אבל עם זאת מסקרן. כמו עולם מופלא העולה מאלבום תמונות שנאספו באקראי. בחדרון מבודד קצת, במעלה גרם מדרגות מאולתר מציגה מירית וינשטוק עבודת וידיאו מצוינת ומחרידה, בה דמות אישה זוחלת-מטפסת או שמא נקברת בהררי פחם, ונושפת בפחם עד כלות הנשימה. העבודה קושרת באלגנטיות מחשבה על אפסות הכוחות שלנו במלחמה באותו חומר אפל המספק לנו אנרגיה ומכלה את משאבינו, מאיים לחנוק.

מתי, איפה וכמה: התערוכה תוצג עד יום חמישי, 11 ביולי. שישי: 14:00-10:00, שני-חמישי: 22:00-16:00, סלמה 60, תל-אביב. הכניסה חינם.