עיריית ר"ג תסרב ליותר מ-50 בקשות לתמ"א 38

הוועדה המחוזית אסרה זכויות בנייה מוגדלות, מחשש להגדלת הצפיפות

מכה קשה ליזמי תמ"א 38 שהגישו בקשות להיתר לעיריית רמת גן: ל"גלובס" נודע כי בשל הגשת ערר לוועדת הערר המחוזית נגד אישור תוכנית המאפשרת תוספת זכויות לפרויקטים שיבוצעו במסגרת תמ"א 38, למעלה מ-50 בקשות להיתר שהוגשו לוועדה המקומית במסגרת תמ"א 38 ברחבי העיר צפויות להידחות.

מדובר בעיקר בתוכניות שהוגשו במסגרת התיקון השני לתמ"א 38 - הריסה ובנייה מחדש, וההחלטה תביא לעיכוב משמעותי בבניית מאות דירות חדשות בעיר ובחיזוק למעלה מ-50 בנייני מגורים ישנים.

מהנדס עיריית רמת גן, חיים כהן, אישר את הדברים ל"גלובס" והסביר כי "לא תהיה ברירה אלא לדחות את הבקשות. אלו בקשות שהוגשו על סמך אינפורמציה שניתנה ליזמים ולבעלי הדירות במשך השנים האחרונות על סמך תוכנית שכעת איננה בתוקף".

בתקופה האחרונה הוגשו שלושה עררים שונים נגד התוכנית שאפשרה ליזמים זכויות עודפות מעבר למה שתמ"א 38 המקורית מעניקה. תוכנית זו היא אחת הסיבות לכך שרמת גן נחשבת לאחת הערים המובילות ביישום התמ"א. המתנגדים לאישור התוכנית טוענים שמדובר בתוכנית שמעניקה זכויות לבנייה בצפיפות גדולה יותר ממה שהתשתית העירונית יכולה לספוג.

עו"ד רועי ברזילי, חבר מועצת העיר ומגיש אחד העררים, טען: "התוכנית מגבירה את הצפיפות בעיר בצורה משמעותית ועלולה לגרום לכך שנהיה יותר צפופים מבני ברק. גם הוועדה המחוזית שהבינה את המצב אישרה אותה בעבר רק לתקופה קצובה. הבעיה היא שהתוכנית במתכונתה המקורית לא מתייחסת בצורה נכונה למצב של כל העיר מבחינת תשתיות, שטחי ציבור וגידול האוכלוסייה, וכדי לעשות כן היא צריכה להתבסס על תוכנית אב לעיר שטרם אושרה".

בנוגע לטענות היזמים ולמצוקה שנוצרת לבעלי הדירות אמר ברזילי כי "מדובר בתוכנית שאיננה בתוקף כבר מדצמבר וכל מי שהמשיך לפעול על פיה - טעה. לא הייתה שום ודאות שהיא תאושר שוב. כדי לנסות ולפתור את הבעיה הנקודתית של הפרויקטים הללו עלתה הצעת פשרה שלצערי לא אומצה בסופו של דבר ולכן הגשתי ערר".

מנגד, יזמי התמ"א ברמת גן זועמים על ההחלטה. "ברגע שהוועדה המקומית תסרב לבקשות להיתר, יהיה עיכוב של שנה לפחות בפרויקטים", אמר גידי רבינוביץ', מבעלי חברת קרן נדל"ן העוסקת בתחום וממתינה לאישור היתר בנייה לפרויקט בעיר, "בזמן הזה דיירים שכבר הסכימו יכולים להתחרט ואף אחד גם לא יודע מה יהיו הזכויות שיתאפשרו לאחר הדיון בערר. מדובר בבניינים ישנים הזקוקים לחיזוק והעיכוב עכשיו יהיה משמעותי מאוד".