לאומי: הזרים והמוסדיים עשויים לעורר את הבורסה בקרוב

כלכלני לאומי "ממליצים להתמקד בסדרות של חברות תזרימיות ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים) ולנצל את המגמה לצמצום חשיפה לחברות אשר תלויות במחזור חובות"

"להערכתנו, בטווח הקצר המסחר בשוק המקומי יושפע בעיקר מהמגמה מעבר לים. זו סביר שתתנהל על רקע פרסום נתוני מאקרו בארה"ב ומציפיות המשקיעים לגבי אסטרטגית היציאה ממדיניות ההרחבה הכמותית. בהמשך, תשפיע על המסחר מדיניות הנגיד החדש באשר לשיעור הריבית במשק. זו, צפויה להשפיע על אטרקטיביות ההשקעה בבורסת ת"א ועל רמת תיאבון הסיכון של המשקיעים". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

עוד מציינים בלאומי כי העלייה בהתעניינות מצד משקיעים זרים בבורסה בת"א, על אף היקפה המצומצם, במקביל להאטת הסטת הכספים המאסיבית של משקיעים מוסדיים לחו"ל, עשויה לתמוך בטווח הקצר בביצועים היחסיים של שוק המניות המקומי ולתרום לעלייה במחזורי המסחר.

בתחום האג"ח מעריכים בלאומי כי מגמת המסחר באגרות החוב של ממשלת ארה"ב צפויה להמשיך ולהוות גורם דומיננטי המשפיע על המסחר באפיק הממשלתי, בפרט בחלקו הארוך של העקום. לפיכך, וחרף רמת התלילות בעקום הממשלתי, "אנו נותרים בהמלצתנו על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני-קצר ומעדיפים החזקה ישירה על פני החזקה סינטטית. האינפלציה צפויה להיוותר ברמתה הנוכחית, ולפיכך בראיה לטווח בינוני-ארוך אנו נותרים בהמלצתינו לשמירה על תמהיל מאוזן בין האפיקים".

רמת התשואות באפיק הקונצרני, בפרט בסדרות בדירוגי ההשקעה הגבוהים, היא נמוכה ובמקרים רבים אינה משקפת במלואה את הסיכון הגלום בהן לטווח הבינוני-ארוך. לאור האמור "אנו ממליצים להתמקד בסדרות של חברות תזרימיות ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים) ולנצל את המגמה לצמצום חשיפה לחברות אשר תלויות במחזור חובות".

בנוגע לשוק המט"ח אומרים בלאומי כי בטווח הקצר שערו של השקל עשוי להיות מושפע מהמשך התפתחות האירועים במצרים. השפעה זו, אם תחול, תקוזז בהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל. בנוסף, משקל רב בשוק מטבע החוץ יינתן למדיניות בה ינקוט הנגיד החדש עת ייכנס לתפקידו.