מנהל רשות מקרקעי ישראל מתנגד להפרדת קק"ל מהרשות

מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן: "מדובר באפשרות שאיננה מעשית וכל העניין כולו נבע מקצר בין צמרת משרד השיכון, השר והמנכ"ל לבין הקק"ל"

התנגדות נחרצת של מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, להפרדת קק"ל מהרשות. "מדובר באפשרות שאיננה מעשית וכל העניין כולו נבע מקצר בין צמרת משרד השיכון, השר והמנכ"ל לבין הקק"ל", אמר היום ליברמן על רקע המהלכים האחרונים בצמרת משרד השיכון ובצמרת קק"ל להפרדה בין שני הגופים שעד היום פעלו יחד.

כזכור, אדמות קק"ל מהוות חלק בלתי נפרד מאדמות המדינה ורמ"י היא זו שמנהלת אותן. עוד במסגרת דבריו, העריך ליברמן שסביר שהליך ההיפרדות לא יקרה משום שיישום הרעיון עצמו ייקח שנים ארוכות ובנתיים יהיה כאוס בתחום: "בזמן הקרוב נגיע לנקודת האיזון שבין הצרכים של מדינת ישראל לבין התפקיד ההיסטורי של קק"ל", סיכם.

את הדברים אמר ליברמן במסגרת יום עיון של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שנערך היום באוניברסיטת תל אביב בפאנל שעסק בנושא 'תמורות בקרקע חקלאית' אותו הנחה דרור מרמור, עורך הנדל"ן בגלובס. במקביל לדבריו של ליברמן על נושא קק"ל, גם פרופ' יוסי כץ מאוניברסיטת בר אילן התייחס לנושא, והפעם מהפן המשפטי: "מבחינה חוקית יכולה הקק"ל להיפרד מרמ"י", אמר כץ, "אבל ברמה הפרקטית הדבר יהיה קשה לביצוע". יש לציין שלאור המאורעות האחרונים במישור זה בקק"ל מתעקשים שיקבלו החלטה על היפרדות תוך חצי שנה.