יו"ר גוגל מחפש בית בלונדון; התקציב: 50 מיליון דולר

בשנים 2006-2011 גוגל שילמה בבריטניה רק 10.6 מיליון ליש"ט מס

אריק שמידט, היו"ר המיליארדר של גוגל, מחפש אחוזה בלונדון, בסדר גודל של 30 מיליון ליש"ט (כ-50 מיליון דולר) - שהמס עליה עלול להיות גבוה מהמס שקבוצת האינטרנט שילמה בבריטניה בממוצע בשנים האחרונות.

החיפוש אחרי בית בלונדון נערך כחודשיים בלבד אחרי שגוגל ספגה ביקורת פוליטית חזקה בבריטניה על מדיניות תשלומי המס שלה. בשנים 2006-2011 היא יצרה לעצמה הכנסות בסך 12 מיליארד ליש"ט בבריטניה, לפי הדיווחים לרשויות, ושילמה רק 10.6 מיליון ליש"ט במס - סכום שמספיק רק לבית צנוע בשכונות היוקרה שבהן מחפש לעצמו שמידט בית.

המקטע העליון של שוק הנכסים בלונדון עבר עלייה חדה במחירים מתחילת המשבר הפיננסי, בזכות ביקוש חזק של משקיעים זרים. במאמץ להרוויח מהבום הזה, הממשלה העלתה בשנה שעברה את "מס הבולים" על קניית בתים בשווי מעל 2 מיליון ליש"ט ל-7% - מה שאומר מס של 2.1 מיליון ליש"ט על אחוזה בשווי 30 מיליון ליש"ט.

שמידט שכר ידיד של הנסיך וויליאם כדי שיאתר עבורו בית משפחתי בשכונות היוקרה צ'לסי או הולנד פארק בלונדון, והוא בוחן נכסים בשווי של כ-30 מיליון ליש"ט, לפי מקורות יודעי דבר. הבתים הללו ידועים כ"שוק הסופר-עילי" - שעלותם היא מעל 3,000 ליש"ט לרגל רבועה (כעשירית מ"ר) - והקונים הדומיננטיים שלהם בחמש השנים האחרונות הם אנשי עסקים בינלאומיים.

לפי מתווך שמקורב לחיפושים, שמידט אינו קונה בררן: "הוא לא דורש בית עם בריכת שחייה או חמישה מקומות חנייה. הדרישה היחידה שלו היא נכס שלא מצריך שיפוצים כלשהם".

ההחלטה לקנות בית בלונדון באה כאשר גוגל מתחלה להקים את המטה הבריטי החדש שלה בקינגס קרוס בלונדון, והיא נתפסת כסימן נוסף למחויבות של גוגל לבריטניה. שמידט אמר במאי שגוגל תמשיך להשקיע בבריטניה "יהיה מה שיהיה", אחרי שמנהיג הלייבור, אד מיליבנד, מתח ביקורת על "המאמצים החריגים" שגוגל עושה כדי להימנע מתשלום מס במדינה.