איש עסקים שכר דירה באקירוב תמורת 25 אלף שקל לחודש

הדירה בשטח 190 מ"ר כוללת מרפסת שמש בשטח 14 מ"ר עם נוף לים, בקומה ה-26 ■ בתקופה האחרונה מורגשת האטה בשוק קניית דירות היוקרה, בין היתר בשל שורת גזירות בתחום המיסוי שהתווספו במסגרת חוק ההסדרים

דירה במגדלי אקירוב בתל אביב הושכרה לאחרונה ב-25 אלף שקל. מדובר בדירת 4.5 חדרים בשטח 190 מ"ר ומרפסת שמש בשטח 14 מ"ר עם נוף לים, בקומה ה-26 של אחד משלושת המגדלים. את הדירה שכר איש עסקים תושב ארה"ב שמעתיק את מגוריו לישראל עם בני משפחתו תמורת 7,000 דולר לחודש, כ-25 אלף שקל. השוכר אף בוחן את תקופת השכירות לצורך רכישת דירה במגדלים בתקופה מאוחרת יותר.

לדברי אסף רוזיו, מנכ"ל רשת התיווך "רוזיו נכסים" שביצע את העסקה, המחיר ששילם השוכר גבוה ב-25% ממחיר השכירות הממוצע במגדל, בין היתר בשל העובדה כי הדירה לא מרוהטת, אך גם בשל העובדה שהדירה לא הייתה מושכרת קודם לכן.

רוזיו הוסיף כי בתקופה האחרונה מורגשת האטה בשוק קניית דירות היוקרה, בין היתר בשל שורת גזירות בתחום המיסוי שהתווספו במסגרת חוק ההסדרים, הכוללות בין היתר מדרגת מס רכישה חדשה, בשיעור 8%, בגין רכישת דירת יוקרה בסכום העולה על 5 מיליון שקל, ביטול פטור ממס שבח, והכפלת תשלום ארנונה ל"דירות רפאים" הסגורות מרבית ימות השנה.

לדברי רוזיו, בשל החמרה בתנאי ההשקעה של תושבי חוץ בנדל"ן בישראל, ניתן להבחין בעלייה בדרישה להשכרת דירות יוקרה.

"בחודשים האחרונים אפשר לראות עלייה משמעותית במספר עסקאות ההשכרה בתחום דירות היוקרה", מסביר רוזיו. "לרוב מדובר באנשי עסקים יהודים ממדינות כמו ארה"ב ומדינות ברה"מ לשעבר, שאת כספם מניחים באפיקי השקעה אשר מניבים להם תשואה גבוהה יותר ועל כן התעסקות עם השקעה בדירה אינה מתאימה למצבם.

"אנשים אלו מעדיפים לשלם את שכר הדירה הגבוה, לשמור על הסטנדרט שאליו הם מורגלים, ולשמור על האפשרות לשדרג את הדירה בכל כמה שנים. סכומי השכירות בדירות נעים בין 20 אלף שקל ל-100 אלף שקל - לדירת טריפלקס במגדל דבליו בפארק צמרת, המשתרעת על פני 350 מ"ר, וכוללת בריכה פרטית ומעלית פרטית".