הבורסה סגרה בעליות; פז ירדה בעקבות המכירה של בינו

פתיחה חיובית בוול סטריט; עליות בבורסות אירופה ■ צדיק בינו ושותפיו מימשו היום מניות בפז נפט תמורת כ-140 מיליון שקל ■ IBI השיק סיקור אוהד על מניית עזריאלי

הבורסה בת"א סגרה היום (ב') בעליות קלות בהמשך למגמה החיובית אתמול ובמקביל לעליות שערים בבורסות אירופה ובמדדי וול סטריט. מדדי ת"א 25 ות"א 100 רשמו בסיום המסחר עליות של כ-0.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

"תיאבון המשקיעים לסיכון בא לידי המחשה בשבוע שעבר באמצעות מניות התנהגות סקטור הביומד. מדד הביומד אמנם נותר ללא שינוי בשבוע האחרון, אבל אין ספק שהוא ייצר באזז לא קטן שעוד עשוי להוביל למגמה חיובית כוללת" - כך כותבים כלכלני בית ההשקעות אקסלנס בסקירת המאקרו השבועית שלהם. (לכתבה המלאה)

המשקיעים הפרטיים בבורסה התבשרו אתמול כי רשות ני"ע ובנק ישראל מקדמים בימים אלה מהלך להקמת מערכת סגורה, שבאמצעותה יוכלו לקוחות הבנקים לסחור בני"ע דרך בתי ההשקעות ללא צורך פתיחת חשבון מיוחד, אלא באמצעות חשבון הבנק הרגיל שלהם. הברוקרים מצדם, צריכים לבצע השקעה של כמה מיליוני שקלים בלבד בפלטפורמת אינטרנט, מה שסביר להניח שרובם יעשו.

צדיק בינו ממשיך לממש

שי עזר, אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות אי.בי.אי, השיק היום סיקור על מניית עזריאלי . "היא מניית עוגן, אנחנו ממליצים לכל משקיע או גוף מוסדי להחזיק בה במשקל שוק לפחות", מציין עזר.

צדיק בינו ממשיך לנצל את רמות המחירים הגבוהות בשוק ולממש מניות. היום מכר בינו, יחד עם שותפיו בחברה, משפחות ליברמן ואבלס, כ-3% ממניות חברת האנרגיה פז נפט , תמורת כ-140 מיליון שקל. ‏המכירה נעשתה לפי מחיר מניה הדומה לשווי המניה בבורסה, שעמד הבוקר על 565 שקל.

בין המניות במוקד היום בבורסה הייתה כמובן אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, שצללה אתמול בחדות על רקע יציאת אדוארדו אלשטיין מהשקעה בחברה. אתמול נוחי דנקנר הציע מתווה חדש להסדר חוב בחברה, שכולל הזרמה של עוד 800 מיליון שקל, אך לא הסכים לחשוף מאיפה יגיע הכסף.

עידן עופר מתכנן להנפיק את ההחזקות של החברה לישראל שיפוצלו ממנה בבורסה של לונדון. ההנפקה צפויה להיות בהיקף של כ-2 מיליארד ליש"ט (כ-3 מיליארד דולר).

מיקרומדיק הודיעה הבוקר כי החברה הבת זטיק טכנולוגיות חתמה על מזכר הבנות עם רשת בתי החולים ההודית המובילה לטיפול בסרטן, HCG, לקראת שיתוף פעולה למסחור בהודו של מוצר הדיאגנוסטיקה שפיתחה.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]