גאות בתחום הסייבר: סקיולרט גייסה 10 מיליון דולר

המנכ"ל דודי מתות: "הגיוס היה קל יחסית בגלל ההתלהבות סביב נושא איומי הסייבר. בארגונים מבינים שהאנטי וירוס לא עושה את העבודה"

שנה בדיוק לאחר הגיוס הקודם, מודיעה חברת האבטחה סקיולרט (Seculert) על סבב השקעה נוסף. הפעם מצטרפת להשקעה בחברה קרן סקויה, שהובילה גיוס של 10 מיליון דולר, לצד קרן NVP שהשקיעה בחברה גם בסיבוב הקודם. בסך-הכול גייסה החברה עד כה כ-16 מיליון דולר, לרבות מקרן YL ונצ'רס, שלא השתתפה בסבב הנוכחי.

החברה הוקמה ב-2010 על-ידי דודי מתות, המנכ"ל, אביב רף ואלכס מילשטיין. היא מפתחת שירות אבטחה שמנסה להתמודד עם החידושים המהירים בזירת הווירוסים, שאינם מתעדכנים בזמן אמת על-ידי האנטי-וירוס הסטנדרטי. הסביבה אליה פונה החברה הם איומים שמוגדרים כ"סיכונים מתקדמים (טכנולוגית) וקבועים" (Advanced Persistent Threats או APT), מה שבאופן פרקטי בא לידי ביטוי בסוסים טרויאנים מתקדמים שמוחדרים למערכות המחשב על-ידי גורמים עוינים "ממוסדים", כגון מדינות זרות או ארגוני טרור ופשיעה.

"הגיוס היה קל יחסית בגלל ההתלהבות היום סביב נושא איומי הסייבר", אומר מתות. לדבריו: "הבעיה בתחום האבטחה, אמיתית. מוצרי האבטחה המסורתיים משנות ה-90, כפי שהובילה צ'ק פוינט לפני כ-20 שנה, כבר לא מתאימים לאיומים של היום, ויש גם שוק שמחכה לפתרונות כי בארגונים מבינים שהאנטי וירוס כבר לא עושה את העבודה".

בכדי לקבל פרופורציות על הגיוס המהיר של החברה מספיק להסתכל על שווי השוק של חברת אבטחת המידע הישראלי אימפרבה, אותה מוביל שלמה קרמר, שזינק בחודשים האחרונים ליותר ממיליארד דולר. חלק מהפתרונות של אימפרבה מתמודדים עם האיומים תחת ההגדרה הרחבה של ה-APT, ובמישור שלהם הכוונה היא לנסות ולמנוע חדירה למערכות המידע הארגוניות והגנה על המידע מפני גניבה.

ה-APT הפך בשנה האחרונה לתחום המוביל כיום בעולם אבטחת המידע, או היישום העכשווי של איומי הסייבר. ההתמודדות של סקיורלט עם האיום היא על-ידי הפעלת מנגנונים לאיסוף מידע בכמויות גדולות מהרשת, הצלבה עם מידע מתוך הארגון, וניתוח שלהם בכדי לאתר נוזקות (Malware) ופריצות חדשות, או שינויים בדפוסי הפעולה של וירוסים קיימים. הפתרון של החברה ממוקם בחוות שרתים מחוץ לארגון, ומנסה להתמודד גם עם איומים שנטמעים במערכות המידע לטווח ארוך, ללא שירגישו בהם, ולא רק להגן מפני פגיעה ראשונית על-ידי החדרת תוכנה עוינת.

שתי המשקיעות בגיוס, סקויה ו-NVP, מעורבות בשתיים מחברות הסטארט-אפ המבטיחות בעולם בתחום האבטחה - FireEye ו-MobileIron - וההצטרפות של שתיהן לסבב הגיוס הנוכחי מעידה, לפחות לדברי מתות, על הפוטנציאל. "הן (הקרנות) זיהו את סקיולרט והאפשרות לעשות ממנה חברה גדולה שתגיע רחוק", הוא משוכנע.

כתוצאה מההשקעה, יצטרף לדירקטוריון החברה גם גילי רענן מסקויה, לצד יואב לייטרסדורף, שותף מנהל ב-YL ונצ'רס ובני שניידר, אחד מהיזמים הוותיקים והמוערכים בשוק ההיי-טק המקומי. לדברי לייטרסדורף: "מהשקעות ה-Seed שלנו ב-2010, סקיולרט ביססה את עצמה כמובילה בהגנה כנגד איומי אבטחה המבוססת על ענן המחשוב. הסיבוב הנוכחי, ישמור ויקדם את מעמד החברה".