אנליסט: הדאו ג'ונס יזנק בכ-300% ל-60 אלף נקודות

אסטרטג המניות רון בארון, מזהיר מפני אסטרטגיית מסחר המבוססת על חדשות כדוגמת הצהרות ה'פד' ■ לדבריו,"החברות כמעט הכפילו את הרווחים שלהן ב-13 השנים האחרונות בעוד מחירי המניות טיפסו רק ב-25%"

לפני פחות מחודש, ב-20 ליוני, כאשר יו"ר ה'פד' בן ברננקי הצית גל פחד בשווקים כאשר הצהיר כי הבנק המרכזי יאט את קצב רכישות האג"ח אם שיעור האבטלה יירד, האנליסט רון בארון המנהל את חברת בארון קפיטל, נשאר אופטימי וטען כבר אז כי השווקים יתאוששו וימשיכו להציג ביצועים טובים. כעת, הוא טוען בראיון ל-CNBC כי מדד הדאו ג'ונס יזנק לרמה של 60,000 נקודות בתוך כ-20 שנה.

בארון, שדוגל באסטרטגיית ה"קנה והחזק" לטווח ארוך טוען כי אסטרטגיה של קנייה ומכירה של מניות אינה מומלצת בהתבסס על חדשות בלבד. כמו כן הוא מזהיר את המשקיעים מפני השקעה באג"ח. "הכסף זורם מהאג"ח והזהב למניות", לדבריו. "אני חושב שאנשים המשקיעים באג"ח עלולים לסבול מהפסדים בשנים הקרובות".

כאמור, בארון הזהיר את המשקיעים מפני אסטרטגיית מסחר המבוססת על חדשות וטען כי זאת הסיבה שהמשקיע הממוצע סוחר בקרנות נאמנות משיג תשואה של 3% בשנה בלבד, בעוד שהקרן הנאמנות הממוצעת משיגה תשואה של כ-7% בשנה.

בארון טוען כי המשקיעים מכרו מניות בצורה אגריסיבית בתגובה להודעת ה'פד' לפיה חל שיפור בכלכלה ולכן הוא עשוי לנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת. "ההתאוששות הכלכלית היא סיבה מצויינת לקנות מניות", לטענתו. "החברות כמעט הכפילו את הרווחים שלהן ב-13 השנים האחרונות בעוד מחירי המניות טיפסו רק ב-25%", הוא מסביר. לכן, בארון מעריך כי מדד הדאו ג'ונס יזנק ל-30,000 נקודות בתוך כ-10 שנים ול-60,000 נקודות בתוך כ-20 שנה.