לביא מדיה תנהל את הפרסום ברכבת למשך 3 חודשים

זאת לאחר שברעם פרסום מקורי הודיעה כי לא תמשיך לנהל את הפרסום ברכבת ישראל, ולאחר שני תהליכי "קול קורא" נוספים שפרסמה הרכבת

רכבת ישראל ממשיכה להסתבך בכל הקשור למכרזי הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי מאז שחברת ברעם פרסום מקורי הודיעה כי היא מוותרת על זכותה להמשיך להחזיק בזיכיון לפרסום ברכבת, ניהלה הרכבת לא פחות מ-3 הליכים שונים, מבלי להצליח לייצר מצב שבו הזיכיון ניתן לחברה כלשהי לטווח ארוך. בסופם של 3 תהליכים שונים, זכתה בזיכיון חברת לביא מדיה מתחום השילוט על גבי קירות, למשך 3 חודשים בלבד.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני חודשים ספורים הודיעה חברת פרסום החוצות ברעם פרסום מקורי, שהחזיקה בזיכיון הפרסום ברכבת בשנתיים האחרונות, כי אין בכוונתה לממש את האופציה שבידיה, לקבל את הזיכיון בתנאים המסחריים הנוכחיים ל-10 שנים.

כתוצאה מכך, ולאחר שנבחנה האפשרות לשווק את פני הפרסום באופן עצמאי, יצאה הרכבת במכרז פרסום חדש. לכנס המציעים הגיעו אמנם מספר חברות שהביעו התעניינות בהתמודדות, אך התנאים המסחריים שהציגה הרכבת עוררו ביקורת.

דמי הזיכיון שנדרשו הורכבו משני מרכיבים: דמי שכירות של 3.5 מיליון שקל ו-10% מהכנסות הזכיין - לא כולל עמלות משרדי הפרסום. בנוסף נדרשה ערבות של 1.5 מיליון שקל, ותוקף הזיכיון קוצר מ-10 ל-5 שנים. המכרז העניק לזוכה אפשרות לפרסם על כ-1,400 מתקני שילוט ב-52 תחנות ופרסום, במתקנים ייעודיים שיותקנו בכ-600 קרונות.

בענף סברו כי מדובר בתנאים לא כלכליים, ואף אחת מחברות השילוט לא התמודדה על הזיכיון.

בהמשך יצאה הרכבת בהליך "קול קורא", שבמסגרתו נקבע מחיר מינימום שיש לשלם לרכבת עבור נקודת פרסום, וכל חברה יכלה לשווק כמה פני פרסום למי שהיא רוצה, באיזה מחיר שהיא רוצה.

תוך ימים ספורים התברר כי 2-3 חברות מסתערות על אותם מפרסמים, באותו זמן ועל אותם מיקומים, אך במחיר שונה.

ברכבת הבינו כי שיטת השיווק שבחרו עלולה להביא תוך זמן קצר לירידת מחירים דרמטית שממנה יהיה קשה לעלות בטווח הארוך, ולכן הוחלט על ביטול ה"קול קורא" ויציאה להליך חדש, שבמסגרתו הוצע הזיכיון מחדש - אך הפעם ל-3 חודשים בלבד.

במקרה זה, 5 חברות החליטו לקחת סיכון ולהתמודד, ובסופו של דבר זכתה חברת לביא מדיה.

החברה הוקמה בשנת 2005, והיא נמצאת בבעלות גבי לביא. היא מתמחה בשיווק על גבי קירות, ויש לה כיום 50 קירות פעילים בפריסה מבאר שבע ועד חיפה.

גבי לביא, בעלי החברה, אישר את הידיעה ואמר ל"גלובס" כי הוא שמח על הפיכת החברה בן-לילה למדיה רחבה עם פריסה בכל הארץ: "זה מכניס אותנו למגרש של הגדולים, גם מבחינה לוגיסטית וגם מבחינת היקפים כספיים וסוג לקוחות. נוכל עתה לייצר חבילות משולבות של קירות ופרסום ברכבת".