באר יעקב: הופסקה בנייה למגורים ללא היתר

חברת "אחוזת יערים", מקבוצת גבסו שבשליטת משפחת גבסו, החלה בבניית מיזם מגורים ביישוב באר יעקב, לפני שהונפק למיזם כחוק היתר בנייה ■ בעקבות פניית "גלובס" לוועדה המקומית מצפה אפק הוצא למיזם צו הפסקת עבודה

חברת "אחוזת יערים", מקבוצת גבסו שבשליטת משפחת גבסו, החלה בבניית מיזם מגורים ביישוב באר יעקב, לפני שהונפק למיזם כחוק היתר בנייה. בעקבות פניית "גלובס" לוועדה המקומית מצפה אפק הוצא למיזם צו הפסקת עבודה.

מדובר במיזם "מגדלי הראשונים" שקבוצת גבסו אמורה להקים במערב באר יעקב, לאחר שחתמה לפני כמה שנים על הסכם קומבינציה עם בעלי קרקע פרטיים. על פי ההסכם יקבלו בעלי הקרקע הפרטיים 28 דירות מתוך 153 הדירות שיוקמו במיזם. השכונה החדשה תכלול 4,000 יחידות דיור; במגרשים מחזיקות חברות רבות ובהן קרדן נדל"ן, צרפתי, רוטשטיין ואלמוג כ.ד.א.י.

בוועדה המקומית מסבירים שנכון לעכשיו, לאף אחד מהיזמים לא הונפק היתר בנייה, למעט היתרים להצבת משרדי מכירות באתרים. ל"גלובס" נודע כי במגרש של "אחוזת יערים" החלו עבודות להקמת המיזם, ובעקבות פנייתנו לוועדה המקומית, נמצא כי אכן במקום מתבצעות עבודות בנייה ללא היתר. "בבדיקת התלונה נמצא כי יש ממש בפניית העיתון, ואכן בוצעו עבודות ביסוס בשני מגרשים של גבסו", נמסר מהוועדה המקומית. "הוועדה תוציא צווי הפסקת עבודה מנהליים באופן דחוף ותמנע המשך הבנייה ללא היתר בנייה כדין". יש לציין כי כעת בניית המיזם עלולה להתעכב. .

היזם חיים גבסו: "לפני חודש, כשהיינו משוכנעים שנקבל היתר בנייה בתוך 4-3 ימים, הוצאנו קבלן לביצוע עבודות הביסוס, מאחר שהייתה לנו מגבלה חוזית בהסכם עם בעל הקרקע, והיינו צריכים להראות התקדמות בבנייה, לאחר ששיווקנו את כל הדירות. כשראינו שההיתר לא התקבל, הפסקנו את ביצוע העבודות. אם הייתי יודע שלא מדובר בעניין של 4-3 ימים, לא הייתי מתחיל בבנייה".