צפו: כך הישראלים מעלימים מסים בנדל"ן במיליארדי שקלים

דיווח על מחיר דירה נמוך מהמחיר האמיתי, "העלמת" חדר או שניים מהעירייה או הסתרת עליית הגג ■ ויש גם את הישראלים שקונים דירות באירופה, ולרשות אין דרך לדעת מזה ■ עו"ד רוסטביץ': "זה כ"כ פשוט... רבע מבודפשט בידי ישראלים"

דיווחים כוזבים בעת מכירה, פיצול עסקאות, קניית דירות באירופה, קומבינות בין בני משפחה - השיטות להעלמות מס בשוק הנדל"ן מגוונות, וההערכות הן כי מדובר במיליארדי שקלים בשנה.

כבר לא מדובר רק בשיפוצניק שמבקש רק מזומן, אלא גם בדיווחים על מחיר נמוך של דירה כדי להתחמק ממס רכישה, לא להצהיר בעירייה על חדר נוסף ואפילו הסתרת עליית גג.

עו"ד אייל עזורי מרשות המסים ועו"ד הנריק רוסטוביץ' התארחו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ודיברו על הדרכים שבהן הישראלים מעלימים מסים בנדל"ן.

"הכסף השחור בנדל"ן הוא בשוליים... אני חושב שזה אחוזים בודדים", אמר רוסטוביץ'.

- אז אם הישראלי רוצה לקנות נדל"ן בלי שהרשויות יידעו, הוא הולך לחו"ל?

"כן, לאירופה. המיסוי שם מאוד נמוך... הרשויות פה יכולות לדעת אם קנית דירה באירופה רק אם יש להם טלפתיה... זה כל-כך פשוט, לא צריך להיות גאון בשביל זה".

עזורי הוסיף כי "אני לא חושב שהרבה כסף שחור הולך לאירופה", ורוסטוביץ' ציין כי "מדובר באלפי אנשים, אם לא עשרות אלפים. הרי רבע מבודפשט שייכת לישראלים".

עזורי אמר כי האינטרס של הישראלים לא להעלים מסים הוא החשש שמא ייתפסו: "אנשים רוצים לישון בשקט, ועשינו מבצעים מיוחדים ואנשים הצהירו על נכסים שלהם".

צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף.