מחצית מבכירי ה'פד' מעוניינים להפסיק את הרכישות השנה

בכירים רבים סבורים דווקא כי יש להמשיך עם הרכישות גם בשנת 2014 ■ מספר בכירים ציינו כי להערכתם יש לעצור את הרכישות באופן מיידי ■ "החלטות בנוגע לרכישות האג"ח תלויות בהערכה המתמשכת של התחזית הכלכלית"

כמחצית מחברי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תומכים בסיום תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק עוד השנה, כך עולה מהפרוטוקול של הישיבה האחרונה של ה'פד' שהתפרסמו היום (ד').

עוד עולה מהפרוטוקול, של פגישת ועידת השוק הפתוח ביוני, כי בכירים רבים בבנק סבורים דווקא כי יש להמשיך עם הרכישות, בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש, גם בשנת 2014. "חברים רבים אמרו כי יש צורך בשיפור נוסף בתחזית לשוק העבודה, בטרם יהיה זה הולם להאט את קצב רכישות האג"ח", נכתב.

עם זאת, כאמור, "כמחצית ציינו שיהיה זה הולם לסיים את רכישות האג"ח מאוחר יותר השנה", נכתב. בנוסף, "מספר חברים ציינו כי צמצום של תוכנית הרכישות תהיה מוצדקת בקרוב, בשל הירידה באבטלה מאז הפגישה בספטמבר והעלייה המתמשכת בשכר במגזר הפרטי". מספר בכירים אף ציינו כי להערכתם יש לעצור את הרכישות באופן מיידי.

הפרוטוקול הזה שופך אור על השיח שמתנהל ב'פד' בנוגע לתוכנית. לאחר הפגישה המדוברת אמר לתקשורת בן ברננקי, יו"ר ה'פד', כי להערכתו הבנק יצמצם את היקף הרכישות כאשר שיעור האבטלה יגיע לכ-7%, ככל הנראה ברבעון האחרון של 2013, ויפסיקן לגמרי ב-2014, כאשר שיעור האבטלה יגיע אל מתחת ל-7%.

בפרוטוקול נכתב כי "בסיכום הדיון, מרבית המשתתפים חשבו שעל היו"ר, במהלך מסיבת העיתונאים לאחר הפגישה, לתאר מהלך אפשרי של תוכנית רכישות האג"ח ברבעונים הבאים שיותנה בנתונים הכלכליים.

"בנוסף, עליו להבהיר כי החלטות בנוגע לרכישות האג"ח וכלים נוספים תמשכנה להיות תלויות בהערכה המתמשכת של הוועידה בנוגע לתחזית הכלכלית".