פרטנר להוט מובייל וגולן טלקום: השתמשו ברשת שלנו

בעקבות הצהרתו של שר התקשורת גלעד ארדן על כך שהוא אינו מוצא היגיון בהקמת 5 רשתות סלולריות בפריסה ארצית מלאה החלו שיחות בין החברות הוותיקות לחדשות על שיתוף פעולה בנושא הרשתות

לקראת שינוי מהותי בשוק הסלולר: בשבועות האחרונים החלו מגעים בין חברות סלולריות ותיקות וחדשות לקראת מהלך של שיתוף רשתות או שינויים בהסכמי הנדידה הפנים ארצית ביניהן.

השיחות החלו בעקבות הצהרתו של שר התקשורת גלעד ארדן כי הוא סבור שאין מקום ל-5 רשתות סלולריות בפריסה ארצית במדינת ישראל, וכי הוא בעד צמצום מספרן והקטנת כמות האנטנות, יחד עם היוזמה שנקט להקמת ועדה בינמשרדית שתגבש מדיניות בנושא אתרים סלולריים. בכירים בענף אישרו ל"גלובס" שמגעים החלו להתנהל בנושא.

ל"גלובס" נודע עוד כי פרטנר קיימה מגעים ראשוניים עם הוט מובייל ועם גולן טלקום לגבי האפשרות שמי מהן תעבור להתארח על הרשת שלה. פרטנר סבורה כי נעשתה שגיאה היסטורית קשה על ידי ההנהלות הקודמות בכך שדחתה את גולן והוט מובייל, והיום מתחרותיה פלאפון וסלקום נהנות מהכנסות משמעותיות מהאירוח של השחקניות החדשות. פרטנר גם הבהירה שהיא לא תחזור על הטעות עם רמי לוי סלולר שהשתמש בה על מנת להוריד את המחירים שהוא שילם לפלאפון.

עוד נודע כי בהוט ישנה אי שביעות רצון רבה מהיקף ההוצאה בנושא הנדידה המוערכת בכ-300 מיליון שקל בשנה. מדובר בסכום גבוה מאד שהוט מעוניינת להפחיתו או למצוא דרכים אחרות לשתף פעולה שיקטינו את ההוצאה שלה. בעיה נוספת משמעותית היא הקושי בהקמת אנטנות סלולריות, קושי שעימו מתמודדות כל החברות הסלולריות אך בעיקר מתמודדות עימו החברות החדשות שמתקשות לעמוד בדרישות משרד התקשורת לפריסת הרשת, וכמובן שגם בנושא הדור הרביעי קיימת בעיה חריפה שכן הדור הרביעי דורש אנטנות סלולריות נוספות בעיקר קטנות.

בנוסף, הוגשה בקשה לרשות ההגבלים העסקיים על ידי חברת פרטנר שמבקשת מהרשות אישור לשיתוף אתרים עם חברת גולן טלקום. כיום החברות הסלולריות בעיקר הוותיקות, משתפות אתרים ביניהן וכל אחת מהן עולה על תרני רעותה במקומות רבים ברחבי הארץ. פרטנר, הוט, פלאפון וגולן טלקום סירבו להגיב.