אורמד לא גייסה 13 מיליון דולר - כעת תצא לגייס 4.6 מיליון דולר

בהובלת בנקי ההשקעת Aegis ומקסים

חברת אורמד המפתחת גלולת אינסולין לבליעה עבור חולי סוכרת מבוגרים, גייסה 4.6 מיליון דולר בגיוס פרטי. הגיוס בוצע לפי מחיר של 7 דולר למניה, כמעט מחיר השוק בעת ההודעה. בימים חמישי ושישי לאחר ההודעה, מניית החברה ירדה 6%, למחיר של 6.82 דולר.

בסוף 2012, אורמד השתדרגה למסחר בנאסד"ק אחרי חמש שנים בבורסת ה-OTC. בתחילת יוני הודיעה על כוונתה לגייס 13 מיליון דולר, ומנייתה צנחה 36% באותו היום. לאחר ההודעה על ביטול ההנפקה בשל תנאי השוק, מניית החברה עלתה 59%.

מעניין לראות כי המשקיעים כנראה לא היו מעוניינים בגיוס גדול, וזאת למרות שהחברה תצטרך מימון רב כדי להשלים את תוכנית הפיתוח לגלולת האינסולין. ייתכן והם מעריכים כי בעקבות כניסה לניסוי שלב IIb, עבורו גויס ההון, יעלה שווי החברה וניתן יהיה לגייס במחיר גבוה יותר. בעקבות הגיוס, יש בקופת החברה כ-8.6 מיליון דולר.

אורמד הוקמה על ידי נדב קדרון על בסיס המחקר של אמו פרופ' מרים קדרון באונירבסיטה העברית. היא מוזגה לשלד בורסאי בבורסת ה-OTC ב-2007.

את ההנפקה הנוכחית יובילו בנק ההשקעות Aegis שהוביל לאחרונה את ההנפקה הראשונה לציבור של חברת הביומד אלקוברה, יחד עם בנק ההשקעות מקסים גרופ, המוכר בהנפקות של חברות ישראליות ולאחרונה נודע כי הוא משתתף גם בהנפקה של החברה הישראלית אופטליקס.