הפנטגון: ב-2015 תוכל איראן לנסות טיל עם טווח עד ארה"ב

דו"ח של המרכז המודיעיני הלאומי לנושאי אוויר וחלל של משרד ההגנה: "לאיראן יש תכניות שאפתנית לפיתוח טילים בליסטיים ושיגורי טילים לחלל ■ סכנות לארה"ב גם מסין וקוריאה הצפונית

דו"ח של המרכז המודיעיני הלאומי לענייני אוויר וחלל, גוף של משרד ההגנה האמריקאי, מזהיר, שכבר ב-2015 תוכל איראן לפתח ולנסות טיל בליסטי בין יבשתי בעל יכולת לפגוע במטרות בארה"ב. מידע על הדו"ח מתפרסם בעיתון "וושינגטון טיימס".

"לאיראן יש תכניות שאפתנית לפיתוח טילים בליסטיים ושיגורי טילים לחלל והיא מוסיפה לנסות להגדיל את הטווח, יכולת הקטל והדיוק של כוח הטילים הבליסטיים שלה", לפי הערכת הדו"ח המודיעיני.

בדו"ח נאמר עוד, כי שיעור הצמיחה של כוח הטילים הבליסטיים וטילי השיוט שבידי סין הוא המהיר ביותר עלי אדמות. בקרוב תתקין סין טילים בליסטיים בעלי ראש חץ גרעיני בצוללות שלה וטילים אלה יוכלו לפגוע באזורים מסוימים בארה"ב מנקודות שיגור במים הטריטוריאליים של סין. מספרם של טילים אלה יעלה ליותר מ-100 בתוך 15 השנים הקרובות, גורס הדו"ח.

"תכנית הפיתוח של הטילים הבליסטיים שמקיימת סין היא הפעילה והמגוונת ביותר בעולם", נאמר עוד בדו"ח. המסמך אף מאשר גילויים בעיתונות האמריקנית, שקוריאה הצפונית הכניסה לשירות טיל בליסטי בין יבשתי, שניתן לשנע אותו במשאית, "וואסונג 13".

לדו"ח הזה יהיו ככל הנראה שימושים פוליטיים. תומכים של תכניות ההגנה מפני טילים של צבא ארה"ב, בעיקר מחוקקים רפובליקניים, טוענים שהמסמך מראה שארה"ב צריכה לדחוף תכניות להגנה מפני טילים, ולא לקצץ בהן.

"במשך זמן רב מדי התיר ממשל אובמה לתכניות להגנה מפני טילים לדעוך במגירה, במקום להיערך לקראת איומים מיידיים", אמר ציר בית-הנבחרים הרפובליקני מיקל טרנר, חבר בוועדת השירותים המזוינים של הבית.