גדעון לוי: "חרם כלכלי על ישראל ימנע שפיכות דמים"

עיתונאי ופרשן "הארץ" קורא לחרם כלכלי על ישראל במחאה על הכיבוש בשטחים: "חרם הוא הרע במיעוטו; הוא עשוי להניב תועלת היסטורית"

עיתונאי ופרשן "הארץ", גדעון לוי, קורא לחרם כלכלי על ישראל. בטור המתפרסם היום (א') בעיתון "הארץ" טוען לוי כי חרם כלכלי על ישראל יביא למניעת שפיכות דמים, ומוסיף כי הישראלים צריכים לשלם בדרך כלשהי על הכיבוש בשטחים.

"מי שבאמת חרדים לעתידה של המדינה, צריכים להיות עכשיו בעד החרמתה הכלכלית", כותב לוי. "סתירה? בחנו את האלטרנטיבות. חרם הוא הרע במיעוטו; הוא עשוי להניב תועלת היסטורית. הוא האופציה הכי לא אלימה, הכי לא שופכת דם. גם היא תכאיב, אבל החלופות האחרות יכאיבו יותר. בהנחה שהסטטוס־קוו לא יוכל להימשך לנצח, זאת החלופה הסבירה ביותר לשכנע את ישראל להשתנות".

לוי טוען כי חרם כלכלי הוא כלי יעיל להביא לשינוי במדיניות של ישראל ומוסיף: "כל עוד הישראלים לא משלמים על הכיבוש, או לפחות לא מקשרים בין תוצאה לסיבה - אין להם שום מניע להביא לסיומו".

לוי מכנה את דעת הקהל בישראל "מנותקת ברובה מהמציאות" וטוען כי "יחד עם הדה-הומניזציה והדמוניזציה של הפלסטינים והערבים, המוחות כאן שטופים בפחדים ובלאומנות מכדי להתפכח... השינוי יבוא רק מבחוץ. איש, כולל כמובן הח"מ, אינו רוצה בעוד מעגל נורא של שפך דם".