הפרקליטות להתאחדות לכדורגל: לבדוק את דברי רביבו נגד ערבים

פרקליטות המדינה הורתה להתאחדות לכדורגל לבדוק את דבריו של חיים רביבו, שמונה לנציג הבעלים בבית"ר ירושלים, נגד החתמת שחקן ערבי בקבוצה

כדורגלן העבר חיים רביבו, שמונה על-ידי הבעלים החדש של בית"ר ירושלים, אלי טביב, לנציגו במועדון - רשם התבטאויות יוצאות דופן מיד עם כניסתו לתפקיד. בין היתר טען רביבו כי בסגל הקבוצה לא ייכללו בעתיד שחקנים מוסלמים או ערבים, מאחר ששילובם בקבוצה עשוי לייצר "פרובוקציה" ומעשה של "התגרות" בקהל אוהדיה של הקבוצה, ש"אינו בשל כרגע" להגעתו של שחקן כזה לקבוצה.

כזכור, בעונה שעברה, לאחר שהבעלים לשעבר ארקדי גאידמק החליט להחתים בבית"ר את הכדורגלנים הצ'צ'נים-מוסלמים סדאייב וקדאייב, התעצם באופן משמעותי גל ההפגנות של אוהדי בית"ר נגד גאידמק.

היום (ב') החליטו בפרקליטות המדינה, באמצעות המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד אלי אברבנאל, לפנות להתאחדות לכדורגל בבקשה לבחון את ההיבט המשמעתי של התבטאויות גורמים בבית"ר ירושלים בנוגע לאי-שילובים של שחקנים ממוצא ערבי ו/או מוסלמי.

על רקע דברים אלה, ביקשה הפרקליטות מההתאחדות לכדורגל לבחון את הדרכים אשר יש בידיה לנקוט כנגד תופעה פסולה זו, אם אכן קיימת.

במכתבו כתב אברבנל כי "אם הדברים האלה אכן משקפים את מדיניות הקבוצה, הרי שאין להשלים עימם. פסילת אדם מטעם של השתייכות לדת, לאום, גזע וכדומה אינה מתקבלת על הדעת בחברה מתוקנת. במיוחד מקוממים הדברים כשהם נוגעים לתחום הספורט, הזוכה מטבעו לחשיפה תקשורתית רחבה, ושערכו החינוכי רב.

"ככל הידוע לנו, תופעה שכזו אינה מאפיינת את הכדורגל הישראלי, שהרי במרבית הקבוצות משולבים, זה שנים, שחקנים יהודים וערבים, אלה לצד אלה, ללא אבחנה".

למכתב צורף מכתב שנשלח היום לבית"ר מנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, הבוחנת בימים אלה את ההיבטים הפליליים והאזרחיים של ההתבטאויות, ובו דרישה להסביר את דבריו של רביבו.

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "האמירה של נציג הבעלים של בית"ר ירושלים, חיים רביבו, קיבלה פרשנות אשר רחוקה מן המציאות. הבאת שני שחקני כדורגל צ'צ'נים ממוצא מוסלמי לבית"ר בשנה שעברה נבעה משיקולים אשר שירתו אינטרס כלכלי ברור של הבעלים הקודם של המועדון, ואכן היוותה פרובוקציה. בחירתם לסגל של בית"ר לא נעשתה משיקולים מקצועיים בעליל. בחירתו של כל שחקן ייעשה על-פי שיקולים הנכונים מקצועית למועדון הכדורגל בית״ר ירושלים, ללא כל קשר למוצאו או גזעו".