אפקט מארי: הרשויות הסקוטיות ישקיעו בהגדלת כמות הטניסאים

הודיעו כי יוציאו 5.8 מיליון ליש"ט לצורך הפרויקט; מאז 2008, אז החל מארי את דרכו לצמרת העולמית, זינק מספר העוסקים בטניס בסקוטלנד ב-45%

הממלכה הבריטית עדיין חוגגת את הזכייה של אנדי מארי בווימבלדון, אבל ממשלת סקוטלנד עושה הכל כדי לנכס לעצמה את ההצלחה של הטניסאי יליד גלאזגו.

רשויות הספורט הסקוטיות (Sportscotland ו-Tennis Scotland) הודיעו זמן קצר אחרי הזכייה של מארי בלונדון, כי יממנו 5.8 מיליון ליש"ט עבור תוכנית מיוחדת שנועדה להגדיל בשנים הקרובות את כמות הפעילים בענף הטניס בסקוטלנד.

הרשויות בסקוטלנד מנמקות את ההחלטה בהצלחה של מארי, שגרמה למשיכה של עוד שחקנים לענף. מאז 2008, אז החל מארי את דרכו לצמרת הטניס העולמית, זינק מספר העוסקים בטניס בסקוטלנד מ-32,715 ל-47,657 - עלייה של יותר מ-45% בפחות מחמש שנים.

ההשקעה תכלול שיפור תשתיות קיימות של מגרשי טניס במקומות ציבוריים (פארקים וכו') ובמועדונים, וכן הגדלת מספר מגרשי הטניס הקיימים במדינה.

שרת הספורט הסקוטית, שונה רוביסון, אמרה כי "הזכייה של אנדי מארי בווימבלדון היתה רגע מרגש עבור סקוטלנד, והמדינה כולה קיבלה השראה מההופעה המבריקה שלו. אנחנו רוצים לראות עכשיו עוד אנשים משחקים טניס ומקבלים גישה למתקנים איכותיים, אנשים שיתנסו במשהו חדש ויהנו ממנו. הכסף הזה נועד כדי לגרום לאנשים להיו פעילים יותר, ובמקביל ליצור את כוכבי העתיד שידאגו להמשך הניצחונות בווימבלדון".