בשל ההרעה במצבה: כאו"ל ויתרה על התא בנוקיה

מאז הקמת התאים ב-2006, שוכרת כאו"ל (שהייתה אז בשליטת הפטרוכימיים של דיויד פדרמן, שהינו אחד מבעלי מכבי ת"א) תא צפייה המיועד ללקוחות, ספקים ועובדים מצטיינים של החברה

בשבוע שעבר אישרו מחזיקי האג"ח של בזן והחברה הבת כרמל אולפינים (כאו"ל) באופן סופי את העמדת הערבות של בזן לחובותיה של כאו"ל, בהיקף של כ-135 מיליון דולר, לשנתיים. ל"גלובס" נודע כי מצבה הפיננסי החלש של כאו"ל, הביא לכך שלראשונה מאז שנת 2006 היא אינה צפויה לשכור תא צפייה לעונת המשחקים הבאה של קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א ביורוליג.

בשנת 2006, במסגרת שיפוץ היכל נוקיה, הוקמו 24 תאי צפייה שכל אחד מהם יכול להכיל בין 16 ל-20 אנשים. ארבעה תאים קיבלה העירייה כחלק מהסכם השיפוץ, ואת 20 הנותרים משכירה קבוצת הכדורסל לגופים שונים, אשר רוכשים אותם לטובת לקוחות שונים.

מאז הקמת התאים ב-2006, שוכרת כאו"ל (שהייתה אז בשליטת הפטרוכימיים של דיויד פדרמן, שהינו אחד מבעלי מכבי ת"א) תא צפייה המיועד ללקוחות, ספקים ועובדים מצטיינים של החברה. בשנים 2006-2009 עמד התשלום לתא הצפייה על 75 אלף דולר לשנה, בתוספת דמי החזקה של 250 דולר לחודש. החל בשנת 2009 ועד העונה האחרונה ירד הסכום ל-67.5 אלף דולר לשנה, וכאמור, מהעונה הבאה תפסיק כאו"ל את שכירת התא.

בשנת 2010 התרחש המיזוג של כאו"ל ובזן, שבעקבותיו הפכה הפטרוכימיים שבשליטת פדרמן לבעלת מניות מרכזית בבזן (30.7%), לצד החברה לישראל. מעניין לציין כי בזן, המחזיקה בבית הזיקוק בחיפה, היא ספונסרית של קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה, אשר ניצחה השנה במשחק האליפות את מכבי ת"א של פדרמן.