נעילה חיובית בבורסה; מודיעין עלתה 6.7%, גילת צללה 13.7%

היום פקעו האופציות השבועיות ■ עליות במסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל ■ המדד המשולב לחודש יוני טיפס ב-0.1% ■ בלומברג: קידוח למטרת נפט ב"לוויתן" בסוף השנה

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ה') במגמה מעורבת. זאת על רקע עליות במסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה. מדד המעו"ף ומדד ת"א 100 הוסיפו לערכם עד כ-0.3% ועלו לרמה של כ-1,226 נקודות ו-1,111 נקודות בהתאמה. מדד הבנקים נותר כמעט ללא שינוי אך נסגר בטריטוריה החיובית ברמה של 1,163 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל, על רקע פקיעת אופציות המעו"ף השבועיות. מניות הגז והנפט בלטו היום במסחר. נציין את רציו ואת מודיעין שזינקו בחדות.

בסיכום שבועי מדד ת"א 25 עלה השבוע ב-1% ומתחילת השנה הוסיף לערכו 3.5%. מדד ת"א-100 טיפס השבוע ב-1.4% ומתחילת השנה עלה ב-5.9%. מדד הבנקים, לעומת זאת, הוסיף לערכו השבוע 1.2% וטיפס מתחילת השנה ב-2.3%.

ניר פלג, מנכ"ל קריפטונייט קרנות גידור, מציין כי "היום חלה הפקיעה השבועית השניה, של אופציות המעו"ף. מסתמן כרגע כי, הפקיעות השבועיות אינן משמעותיות, אולם הן מספקות מעט נזילות במיוחד בפתיחת המסחר בימי חמישי. יום המסחר האחרון השבוע, מתנהל בצל הדוחות שמפורסמים מעבר לים ודברי ברננקי אמש, שקושרים את רכישות האג"ח לנתונים הכלכליים ובמיוחד נתוני האבטלה ולא לפקיעת תוקף קלנדרית. הבורסה בת"א מקבלת את התפטרות המנכ"לית שלה, בשיוויון נפש ובצפייה לראות מי יהיה המחליף ומה תהיה דרכו, מתוך תקווה לשיפור כלשהו שיגיע, ע"י נקיטת צעדים חדשים. מעניין יהיה לראות האם התנודתיות בשוק תשתנה או שאנו צוללים עמוק לתוך 'עונת המלפפונים' הידועה לשימצה".

על רקע בעיית התייבשות הבורסה והמתיחות עם היו"ר סם ברונפלד, אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, עוזבת את תפקידה. כך דיווחנו אתמול לקראת סיום המסחר בבורסה. לבנון הודיעה אתמול לדירקטוריון הבורסה כי תסיים את תפקידה, אותו מילאה במשך 7 השנים האחרונות.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ד') בעליות קלות, לאחר דבריו של ברננקי בנוגע לרכישות האג"ח, ופרסום ספר הבז'. הסוחרים והמשקיעים מגיבים בימים אלה לדוחות כספיים של החברות המובילות בוול סטריט, כמו גם לנתוני מאקרו חשובים בארה"ב.

יו"ר ה'פד', בן ברננקי, התייחס אתמול בעדותו החצי שנתית בקונגרס לתוכנית רכישות האג"ח, וציין שוב כי תאריך סיום התוכנית אינו חקוק באבן. "אני מדגיש זאת", אמר, "מפני שרכישות האג"ח שלנו תלויות בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות. בשום פנים הן לא במסלול קבוע מראש". עוד הוא חזר על עמדתו כי אם התנאים בשוק העבודה ישתפרו בקרוב יהיה ניתן לצמצם את הרכישות מאוחר יותר השנה, ולהפסיק אותן לגמרי ב-2014. "מצד שני", אמר ברננקי, "אם התחזית לשוק העבודה תעשה טובה פחות, אם האינפלציה לא תחזור לאיזור ה-2% או אם התנאים הכלכליים, שנעשו מסובכים לאחרונה, לא יאפשרו לנו להשיג את מטרותינו, הקצב הנוכחי של הרכישות עשוי להמשך".

בזירת המאקרו המקומית, התפרסם היום המדד המשולב למצב המשק בחודש יוני, שעלה ב-0.1%. קצב גידולו של המדד החודש מצביע על המשך הצמיחה האיטית במשק. העלייה במדד החודש משקפת עלייה ביבוא מוצרי צריכה וביבוא חומרי גלם, עלייה בפדיון ענף השירותים ועלייה קלה במדד הייצור התעשייתי. מנגד, ירדו יצוא הסחורות והשירותים וכן מדד הפדיון של ענף המסחר.

בלומברג: קידוח למטרת נפט ב"לוויתן" בסוף השנה

אתר בלומברג פרסם היום כתבת רוחב על קידוחי הנפט בישראל, עם דגש על הקידוח למטרות הנפט העמוקות ב"לוויתן", המתוכנן להתחיל בסוף השנה הנוכחית באמצעות אסדה מיוחדת שנבנית בדרום קוריאה. על פי בלומברג, נובל אנרג'י תנסה לקדוח לעומק של 6,500 מטר בתקווה למצוא עד 1.5 מיליארד חביות נפט, השווים לצריכה של 15 שנה במדינת ישראל. נציין את קבוצת דלק , רציו , אבנר ודלק קידוחים. (לכתבה המלאה)

מניות טבע , פריגו , ונייס עולות על רקע פערים חיוביים מול ניו יורק.

גילת הורידה היום את תחזית ההכנסות השנתית שלה בכ-4.2% - מ-350-360 מיליון דולר לטווח של 355-345 מיליון דולר. הירידה הצפויה בהכנסות תפגע גם ברווחיות, וגילת עדכנה כי היא צופה כעת ששיעור רווח ה-EBITDA שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), יירד מרמה של 9%, ל-7% בלבד. בעקבות מניית החברה צללה בכ-13.7%.

אלי פנסקי, אנליסט ענף מחקר ומוצרים בבנק אגוד, חותך המלצה לחברת אבגול . "אנו מעדכנים את מחיר היעד של חברת אבגול מ-3.55 שקל ל-3.24 שקל, ומורידים את המלצתנו מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר", המחיר הכלכלי נמוך ממחיר השוק בכ-10%. הסיבה להורדת המחיר נובעת מהורדת תחזית המכירות שלנו לקו החדש בסין לאור העלייה בעודף הייצור בעולם ומעלייה בהתחייבויות הפיננסיות של החברה בכ- 11% ביחס לרבעון קודם", כותב פנסקי.

חברת סאנפלאואר הודיעה הבוקר על עסקה נוספת בשוק הישראלי, החברה חתמה על מזכר הבנות לרכישת מתקנים בהיקף של 4.2 מגה וואט תמורת כ- 70 מיליון שקל מצד ג'. במידה ושותפיו של צד ג' יצטרפו לעסקה, היקפה הסופי של העסקה יוכל להגיע עד ל- 6.4 מגה וואט תמורת כ- 106 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), כאשר בעבור כל מתקן ייחתם הסכם רכישה נפרד בכפוף לבדיקת נאותות. מרבית המתקנים כבר חוברו לרשת החשמל ויתרת המתקנים צפויים להתחבר אף הם בקרוב.

מודיעין פרסמה אתמול דוח משאבים פרוספקטיביים מעודכן ברישיון "ים חדרה" שבהחזקתה המלאה. על פי הדוח המעודכן שערכה חברת NSAI, קיים באזור הרישיון פוטנציאל (50P) של כ-208 מיליון חביות נפט, עלייה של כ-57%, ברמת הסתברות של 25%-29%, לעומת דוח המשאבים הקודם שהציג כמויות של כ-133 מיליון חביות. פוטנציאל עתודות הגז גדל בכ-146% לכ-3.4 TCF, ברמת הסתברות של 17%-29%.