יועצי השקעות - מדוע מצבה של סין אינו נורא?

לכל הפסימים החוששים מעתידה של סין, משיבים ב-HSBC, כי אין לבחון את סין במונחי צריכה בלבד ■ תפקידה החשוב של סין כבית המפעל של העולם, ישאר, והמדינה תזדקק לשינויים מהותיים

את זה שסין של היום אינה סין של הפעם, והדבר נכון גם לעוצמתה הכלכלית, יודעים כבר רבים. "נגמרו הימים של צמיחה דו ספרתית, הנתונים נחלשו, והחשש מבועת נדל"ן נשאר בעינו", כתב אמש (ד') מאט קלינץ' באתר CNBC. "אך למרות הכותרות הדוביות, התמונה לטווח הרחוק נראת עבור סין כטובה למדי, ולמעשה המיתון יכול להיות בריא, כך לפי HSBC", הוא כותב.

בדברים אלה התייחס קלינץ' לג'יימס אמט בנק HSBC שאמר כי "ללא ספק קיימת צמיחה יציבה וארוכת טווח, אבל אלו הם שינויים שצריכים להתרחש, וכמה מהרפורמות יהיו המפתח לכמה מהר זה יקרה". הוא הסביר כי "אנחנו נכנסים לשלב חדש מבחינתה של סין, אני חושב שזה סביב התאמתה של ההתפתחות. אני חושב שזה סביב יציבותה של ההתפתחות. אני חושב שהממשלה מתמקדת בכך".

לכל הפסימים משיבים ב-HSBC, כי אין לבחון את סין במונחי צריכה בלבד. תפקידה החשוב של סין כבית המפעל של העולם, ישאר, והמדינה תזדקק לשינויים מבניים מהותיים. כך למשל, מערך פסי הרכבת במדינה קצר מזה שהיה בארה"ב בשנת 1880, וקיימות 80ערים בהן מתגוררים יותר מ-5 מיליון תושבים - שלא נהנים משירותי רכבת תחתית.

"אני עדיין רואה הזדמנות לצמיחה כבירה בסין", סיכם פיטר מקלנטיר מבנק HSBC.