וול סטריט: המדדים המרכזיים ננעלו בעליות שערים

בן ברננקי המשיך היום את עדותו החצי שנתית בפני הקונגרס ואמר כי המדיניות המרחיבה תמשך בעתיד הנראה לעין ■ מאקרו: תביעות האבטלה ירדו מעבר לצפי ■ מניית גוגל ירדה לקראת הדוחות לאחר נעילת המסחר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, על רקע נתוני מאקרו חיוביים ונאומו של יו"ר ה'פד' ברננקי בפני הקונגרס. המשקיעים התמקדו במספר נתוני מאקרו כדוגמת תביעות האבטלה השבועיות שירדו יותר מהצפוי, ומדד "פילי פד" שעלה לשיא של יותר משנתיים. במצעד המדווחות מרכזות עניין גוגל, מיקרוסופט, מורגן סטנלי וצ'ק פוינט.

כאמור ברננקי שלח היום ואתמול מסרים עמומים אך מרגיעים בכל הנוגע לעתידן של התוכניות להקלה כמותית. לדבריו, "רכישות האג"ח שלנו תלויות בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות. בשום פנים הן לא במסלול קבוע". עם זאת, באותה נשימה הוא חזר על עמדתו כי אם התנאים בשוק העבודה ישתפרו בקרוב יהיה ניתן לצמצם את הרכישות מאוחר יותר השנה, ולהפסיק אותן לגמרי ב-2014.

היום חזר ברננקי על עמדתו כי עוד מוקדם לקבוע במדויק מתי תסתיים תוכנית רכישות האג"ח, במסגרת היום השני לעדותו החצי שנתית מול הקונגרס. "לא שינינו מדיניות. אנחנו לא מהדקים את המדיניות", אמר ברננקי, וציין כי חרף כל מה שנאמר בתקופה האחרונה בנוגע לצמצום אפשרי של הרכישות, אין כוונה להדק את המדיניות בתקופה הקרובה. עוד ניסה ברננקי להדגיש שאין קשר בין צמצום הרכישות ועליה של שיעורי הריבית, כפי שעשה רבות לאחרונה.

"שעה שהאינפלציה מתחת ליעד והאבטלה עדיין גבוהה, נראה שאנחנו צריכים לשמור על מדיניות מוניטרית מרחיבה למדי בעתיד הנראה לעין, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות", אמר.

בורז'ה אקהולם, יו"ר בורסת נאסד"ק הזהיר מפני "הערכות בועתיות" בשווקים הפיננסים, שנוצרו כתוצאה מהמדיניות המוניטרית האולטרה מרחיבה של הבנקים המרכזיים בעולם. "כאשר מקבילים כסף זול - מה שקיבלנו במשך תקופה ארוכה - קיימת סכנה להתפתחות בועתיות בשווקים הפיננסים", טען אקהולם בראיון ל-CNBC.

התביעות החדשות לדמי אבטלה בשפל של כחודשיים

מספר האנשים שביקשו דמי אבטלה בשבוע שנגמר ב-13 ביולי ירד ב-24 אלף ל-334 אלף. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז תחילת חודש מאי. אנליסטים צפו ירידה לשיעור של 341 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה, לעומת הערכה של 360 אלף בשבוע החולף.

בנוסף פורסם היום מדד ה"פילי פד", אשר בודק את פעילות הייצור במחוז פילדלפיה. המדד זינק ביולי ל-19.8 נקודות, לעומת 12.5 נקודות בחודש יוני, ולעומת צפי הכלכלנים שעמד על 10 נקודות. מדובר ברמתו הגבוהה ביותר של המדד מאז חודש מארס 2011.

לבסוף פורסם מדד האינדיקטורים המובילים, אשר נותר בחודש יוני ללא שינוי. על פי המדד, כלכלת ארה"ב מציגה צמיחה "חיובית אך מתונה". על פי המדד, חוסר הוודאות הרבה ביותר נמצאת בקצב ההוצאות העסקיות, בשיפור בהוצאות הצרכנים ובפגיעה של ההאטה הגלובלית בייצוא.

גוגל תעקוף את התחזיות?

עונת הדוחות נמצאת בעיצומה, כאשר היום לאחר המסחר ידווחו בין היתר, ענקיות האינטרנט והטכנולוגיה, גוגל ומיקרוסופט .

גילת הורידה היום את תחזית ההכנסות השנתית שלה בכ-4.2% - מ-350-360 מיליון דולר לטווח של 355-345 מיליון דולר. הירידה הצפויה בהכנסות תפגע גם ברווחיות, וגילת עדכנה כי היא צופה כעת ששיעור רווח ה-EBITDA שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), יירד מרמה של 9%, ל-7% בלבד

בנק ההשקעות מורגן סטנלי עקף את התחזיות ודיווח על עלייה של 66% ברווח הנקי ל-980 מיליון דולר או 41 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 591 מיליון דולר או 29 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות טיפסו ב-26% ל-8.33 מיליארד דולר. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 43 סנט להכנסות של כ-7.9 מיליארד דולר.

חברת צ'ק פוינט הצליחה להכות את התחזיות כאשר דיווחה על גידול של 4% בהכנסות לרמה של כ-340 מיליון דולר, לעומת 328.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי על בסיס GAAP של 151 מיליון דולר לעומת 150 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP עמד על 83 סנט לעומת 77 סנט ברבעון המקביל, גידול של 8%.

נוקיה דיווחה על הפסד של 227 מיליון אירו או 0.06 אירו למניה, בהשוואה להפסד של 1.41 מיליארד דולר או 0.38 אירו למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עמדו על 5.7 מיליארד אירו, ירידה לעומת 7.54 מיליארד אירו ברבעון המקביל ב-2012. אנליסטים ציפו להפסד של 0.03 אירו למניה והכנסות של 6.34 מיליארד אירו.

יונייטד-הלת' דיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח של 1.44 מיליארד דולר או 1.4 דולרים למניה ברבעון השני של 2013. זאת, לעומת רווח של 1.34 מיליארד דולר או 1.27 דולרים למניה. הכנסות החברה טיפסו ל-30.4 מיליארד דולר, לעומת 27.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים עמד על רווח של 1.25 מיליארד דולר והכנסות של 30.5 מיליארד דולר.

אתמול דיווחה אינטל על הכנסות של 12.88 מיליארד דולר, בדומה לצפי שעמד על 12.9 מיליארד דולר. גם בשורת הרווח עמדה החברה בציפיות, כשדיווחה על רווח נקי של 0.39 דולר למניה. במבט קדימה צופה אינטל הכנסות של כ-13.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי. IBM פרסמה גם היא את דוחותיה, שהיו מעורבים. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-24.37 מיליארד דולר, כשהצפי היה ל-25.37 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, עם זאת, עקפה החברה את התחזיות עם רווח של 3.91 דולר למניה לעומת צפי ל-3.77 דולר למניה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם][לטבלת חוזים עתידיים]