חברות ישראליות מסתערות על מיגון מרכז הסחר העולמי

בתקופה הקרובה יתפרסמו מכרזים שכוללים שילוב של מערכות אבטחה במרכז, ובכירי החברות הישראליות נט-ליין, לייב-יו, מוביליקום, נייס ובריפקאם אמורים להיפגש עם גורמי רכש שמעורבים במיזם

נציגים של חברות ישראליות שעוסקות בפיתוח ובייצור של מוצרי אבטחה מתקדמים מנסים להשתלב בתוכניות למיגון מרכז הסחר העולמי החדש במנהטן - שמוקם על חורבות מגדלי התאומים שהופלו במתקפת הטרור בארה"ב ב-11 לספטמבר 2001.

בתקופה הקרובה עתידים להתפרסם מכרזים שכוללים שילוב של מערכות אבטחה במרכז שהקמתו נמצאת בשלבים מתקדמים, ובכירי החברות הישראליות נט-ליין, לייב-יו, מוביליקום, נייס ובריפקאם אמורים להיפגש עם גורמי רכש שמעורבים במיזם. הבכירים ישתתפו בביקור עבודה של החברות בארה"ב - ביוזמת הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בניו יורק, נילי שלו.

במשרד הכלכלה אמרו היום ל"גלובס" כי מלבד מגדל החירות, הוא מרכז הסחר העולמי החדש, נעשים מאמצים לשלב טכנולוגיות ישראליות בתחום הגנת המולדת גם במיזמים נוספים ברחבי ארה"ב.

לדברי שלו, החברות הישראליות יירשמו כספקים מורשים, באופן שיאפשר להן להשתתף במכרזי רכש של הרשות האמונה על אבטחת מתקנים רגישים בניו יורק. "ההתמודדות של חברות אלה במכרזים תוכל להיעשות ביתר קלות", אמרה שלו והוסיפה כי עד 2020 סוכנויות ממשלתיות וגופים פרטיים בארה"ב עתידים להשקיע עשרות מיליארדי דולרים בפתרונות אבטחה.