מונדיאל 2014: הכרטיסים יעלו בין 15 ל-900 דולר

מקומיים מעוטי יכולת יוכלו לקנות כרטיסים מוזלים לטורניר שיתקיים קיץ הבא בברזיל; תיירים ייאלצו לשלם מחיר מינימלי של 90 דולר לכרטיס

כשנה לפני פתיחת גביע העולם בברזיל, פרסמה הוועדה המארגנת של המשחקים את מחירי הכרטיסים. הבשורה הגדולה היא עבור המקומיים: תושבי ברזיל יוכלו לרכוש כרטיסים לשלב הבתים במחיר התחלתי של 15 דולר בלבד למשחק. מדובר על מחיר הנמוך ב-5 דולר בהשוואה למחירים ההתחלתיים של כרטיסים למשחקי דרום אפריקה 2010.

עם זאת, מי שיוכלו ליהנות מהכרטיסים הזולים הם רק האוכלוסיות החלשות מבחינה כלכלית. עוד סעיף שהכניסה הוועדה המארגנת, הוא כרטיסים בחצי מחיר למקומיים מגיל 60 ומעלה.

בסך הכל ימכרו כרטיסים בארבע קטגוריות - הראשונה למעוטי יכולת עבור 15 דולר; אזרחים ברזילאים "רגילים" יוכלו לרכוש כרטיסים לשלב הבתים עבור כ-30 דולר לכרטיס.

המחירים לתיירים מבחוץ יהיו גבוהים יותר באופן משמעותי, ויעמדו על בין 90 ל-175 דולר לשלב הבתים. כרטיסים למשחק הפתיחה בברזיליה, שבו תשחק המארחת ברזיל, יימכרו למקומיים בין 220-495 דולר, בעוד שתיירים מבחוץ ייאלצו לשלם מחיר התחלתי של 440 דולר. מחיר הכרטיס היקר ביותר שיימכר למשחק הגמר יעמוד על כ-900 דולר.

הוועדה המארגנת הבטיחה גם כי תחלק בחינם כ-60 אלף כרטיסים לפועלים שהיו שותפים בבניית ושיפוץ 12 האצטדיונים של המשחקים. כ-20% מהכרטיסים יחולקו על-ידי פיפ"א לספונסרים ולחברות מסחריות. מכירת הכרטיסים לציבור הרחב תחל ב-20 באוגוסט.