מהן ההמלצות הלוהטות של "כרישי" ההשקעות הגדולים?

משקיעי העל ומנהלי קרנות הגידור התכנסו בסוף השבוע לועידת ההשקעות של CNBC ה-Delivering Alpha ■ ג'ון פולסון, ג'ים צ'אנוס לאון קופרמן ואחרים, סיפקו למשקיעים המלצות מעניינות

המשקיעים ומנהלי קרנות הגידור הגדולים בעולם התכנסו לפני מספר ימים בניו-יורק לוועידת ההשקעות של CNBC, ה-Delivering Alpha. הנושא המרכזי של הוועידה עמד השנה על השאלה "כיצד אתם 'עושים כסף' בשוק"? המשקיעים הגדולים שהשתתפו בוועידה, כגון ג'ון פולסון, ג'ים צ'אנוס, לאון קופרמן ואחרים, סיפקו המלצות ואסטרטגיות השקעה מעניינות.

1. ג'ון פולסון - "תבנו על שוק הדיור" - מנהל קרנות הגידור שככל הנראה הפסיד סכומים עצומים בשל צניחה במחיר הזהב, אינו נבהל ובטוח כי מחיר הזהב ימשיך להתאושש. עם זאת, פולסון ציין בוועידה כי שוק הדיור רק התחיל להתאושש וכי זוהי "ההשקעה הטובה ביותר שכל משקיע אינדיבידואלי יכול לבצע". באופן אירוני, קריסת שוק הדיור ב-2007-8 הייתה הפוזיציה המנצחת של פולסון והניבה לו רווח של יותר ממיליארד דולר.

2. ג'ים צ'אנוס - שורט על קטרפילר - האסטרטג הראשי של חברת Kynikos Associates ממליץ למשקיעים לפתוח פוזיציית שורט על מניית קטרפילר - אחת המניות עם הביצועים הגרועים ביותר במדד הדאו ג'ונס השנה - בשל צפי להאטה בצמיחה העולמית ובפעילות הכרייה.

3. לאון קופרמן - חברות צמיחה מנצחות - בוועידה של 2012 קופרמן המליץ על 10 מניות שכולן התבררו כ"סוסים מנצחים" בשנה החולפת. השנה, הוא ממליץ על 10 מניות ובייחוד על קבוצת מניות עם "צמיחה איכותית", כהגדרתו. רשימת הזהב שלו כוללת בין היתר את קוואלקום , Express Script , ו-Thermo Fisher Scientific . קופרמן ממליץ בנוסף להמר נגד האג"ח הממשלתיות וטוען שה"נדידה הגדולה" בין האג"ח למניות נמצאת בעיצומה.

4. נלסון פלטץ מהמר על מונדלז - מנהל ההשקעות של חברת Trian Fund Management טוען כי יצרנית המזון מונדלז עשויה להירכש ע"י פפסי. פלטץ ממליץ גם על מניית DuPont ומחזיק במניה בהיקף נרחב.

5. קארל איקאן - קנו מניית דל - המשקיע האגדי שמנהל קרב ענקים מול מייסד החברה מייקל דל, טוען כי פוזיציית לונג על דל היא מצב של win-win, שכן זה לא משנה מי לבסוף יהיה הבעלים של החברה, המשקיעים ירווחיו בכל מקרה.