בשיא הקיץ: ועד עובדי חברת החשמל מכריז על עיצומים

(עדכון) - הסיבה לעיצומים: רשות החשמל החליטה לאפשר לקיבוצים, מושבים ויישובי בדואים להתאגד ולפעול כיזמים פרטיים מול חברת החשמל בתמורה להנחה של 3% בחשבון החשמל ■ עובדי חברת החשמל זועמים

ועד העובדים של חברת החשמל הורה לעובדים לנקוט בשורת צעדים כדי לסכל החלטות שקיבלה לאחרונה רשות החשמל בנושא ייצור וחלוקה של חשמל.

יו"ר הוועד מיקו צרפתי הורה לעובדים לסרב להוראות ההנהלה ולא לבצע, בין היתר חיבור של צרכני החשמל של תחנות הכוח הפרטיות (שרשומות היום כצרכני חברת החשמל), לא להעניק למושבים קיבוצים וישובים בדואים שיצטרפו להסדרה החדשה את ההנחה בסך 3% בחשבון החשמל שהבטיחה להם הרשות ולא להכיר במאגדים, או גופים שמאגדים מספר צרכני חשמל במטרה לקבל חשמל במחיר מוזל.

מדובר בין היתר במחלקים ההיסטוריים: קיבוצים, מושבים ויישובי בדואים שבעבר היו נחשבים לצרכן אחד עם מונה אחד לכל חברי היישוב. בשבוע שעבר החליטה רשות החשמל לאפשר למחלקים ההיסטוריים להתאגד ולפעול כיזמים פרטיים מול חברת החשמל בתמורה להנחה של 3% בחשבון החשמל.

ההחלטה מעוררת כעס רב בקרב עובדים חברת החשמל שרואים בה קביעת עובדות בשטח מצד רשות החשמל תוך פגיעה במונופול הקיים של החברה בתחום חלוקת החשמל לצרכן הבודד.

החלטה נוספת של הרשות שמעוררת זעם בחברת החשמל נוגעת למאגדים - החלטה שמאפשרת לגורמים עסקיים לאגד קבוצות של צרכנים שיסכימו להתנתק מרשת החשמל בעת עומס ביקוש קיצוני.

המאגדים אמורים לקבל מחברת החשמל 3 שקלים עבור כל קוט"ש שנחסך, כמעט פי חמישה ממחירו של קוט"ש לצרכן. רשות החשמל החליטה לקנוס ב-500 שקל לכל יום.

מהנהלת חברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל תמלא אחר כל הוראות הרגולטור".

מרשות החשמל נמסר כי "רשות החשמל - וכך גם גופי ממשלה נוספים - פעלו בשנים האחרונות באופן מאומץ ליצירת תנאים לתחרות במשק החשמל, בהתאם להוראות החוק והחלטות ממשלה. הרשות רואה בחומרה כל פגיעה בשחקנים פרטיים במשק החשמל או בצרכני חשמל המבקשים להינות מפירות התחרות, תוך ניצול מעמדה של החברה לרעה. הרשות תמשיך לפעול לטובת ציבור הצרכנים וסבורה כי הפגיעה בשחקנים החדשים במשק, או ביזמים המבקשים לקדם הסדרי חסכון שונים מול צרכני החשמל פוגעת בראש ובראשונה בצרכני החשמל בישראל. צרכני החשמל הם אלה שמממנים את תעריפי החשמל לחברה והם בעלי הזכות לכך כי משק החשמל יהפוך תחרותי על מנת שיוכלו להינות מפירות התחרות".