הבורסה ננעלה ביציבות; טבע עלתה 2%, אלווריון קרסה

עליות באסיה ובאירופה ומגמה מעורבת בוול סטריט■ מניות כור עלו גם היום לאחר שמניית קרדיט סוויס רשמה עלייה חדה בוול סטריט אמש ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-766 מיליון שקל בלבד

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ג') ביציבות עם נטייה לעליות. זאת, על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט היום ועליות שערים באסיה ואירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-766 מיליון שקל בלבד.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר השיאים שנרשמו בשבוע שעבר. שבוע המסחר נפתח ללא חדשות מרכזיות מה'פד', ועיקר תשומת הלב נמצאת סביב הדוחות הכספיים של חברות מובילות.

ובארץ, בתום שבועות ארוכים של דיונים מרתוניים, אישרה אמש ועדת הכספים, את הצעת חוק התקציב לשנים 2013 - 2014. התקציב בשנת 2013 יעמוד על כ-395 מיליארד שקל ובשנת 2014 יעמוד על כ-405.3 מיליארד שקל. התקציב אושר ברוב של 8 חברי ועדה בעד ו-4 חברי ועדה נגד. כעת עובר אישור התקציב לכנסת.

חודש המסחר באלווריון - המניה קרסה

אחרי יותר משבוע של הפסקת מסחר במניית אלווריון , חודש היום בצהריים המסחר במניה והיא קרסה במעל ל-50%. עם חידוש המסחר צנחה המניה בחדות למחיר שמשקף לחברה שווי של מיליוני שקלים בודדים בלבד. אלווריון היא חברה דואלית שנמצאת כיום בכינוס נכסים, על רקע חובות של 24 מיליון דולר.

הקופה של חברת השבבים טאואר התמלאה בעוד 19 מיליון דולר. הבוקר דיווחה טאואר על מימוש כתבי אופציה מסדרה ח' שהונפקו במסגרת הנפקת הזכויות עליה הודיעה החברה בחודש יוני. לכן, בסך הכל גייסה החברה במסגרת הנפקת הזכויות כ-41 מיליון דולר.

רוני בירון, אנליסט בכיר ב-UBS ניירות ערך, חוזר היום על המלצת "קניה" למניית כיל עם מחיר יעד של 46 שקל. כיל צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ואת התכנית האסטרטגית של החברה, ב-7 באוגוסט.

מניות טבע ופרטנר התקדמו ב-2% ו-0.4% בהתאמה, על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק.

מניות כור , חברת ההשקעות מקבוצת אי.די.בי, עלו גם היום ב-1.45%, אך דיסקונט השקעות ירדה 2.3%, לאחר שמניית קרדיט סוויס רשמה עלייה חדה בוול סטריט אמש. אתמול זינקה כור על רקע דיווח לפיו בכוונתה לשנות את אסטרטגיית ההשקעה במניות הבנק השוויצרי קרדיט סוויס, בו היא מחזיקה כ-2%. על פי הודעת החברה, בכוונתה לממש מניות קרדיט סוויס בבורסה או מחוצה לה, בהתאם לתנאי השוק.