מכבי ת"א כדורגל שברה את שיא כל הזמנים במכירת מנויים

10,200 מנויים לעונת 2013/14 כבר מכרה האלופה, הכמות הגבוהה בתולדות הכדורגל הישראלי ■ ההכנסה הצפויה: 12 מיליון שקל

למרות אי-הוודאות השוררת סביב מועד הפתיחה של ליגת העל, עקב המשבר בין משרד הספורט והטוטו להתאחדות לכדורגל, במכבי ת"א מוכרים מנויים לעונה הקרובה בקצב מסחרר. כבר עתה, האלופה נמצאת על-סף מכירת כל המושבים באצטדיון בלומפילד ל-2013/14. עד כה מכרו הצהובים 10,200 מנויים מתוך קיבולת מקסימלית של 10,480. בלומפילד אמנם מכיל למעלה מ-13.5 אלף מקומות, אך מכבי מחויבת להותיר 2,150 כרטיסים לקבוצות אורחות, כמו גם 700 מקומות פנויים לפי דרישת המשטרה, ומקומות נוספים שיישמרו לשחקני מחלקת הנוער שלה. המשמעות היא שמכבי תוציא לכל משחק בית שלה העונה כרטיסים בודדים בלבד למכירה לציבור אוהדיה.

‏בכך, שברה מכבי ת"א את שיא מכירת המנויים הישראלי של כל הזמנים, שעמד על 9,600 בעונת "הגלאקטיקוס" בקיץ 2005. בהשוואה לעונה שעברה, אז מכרה מכבי בקיץ כ-7,200 מנויים, הרי שקצב הגידול העונה כבר עומד על למעלה מ-40%.

ההערכה היא כי מכבי ת"א הכניסה עד כה ממכירת מנויים בלבד, כ-12 מיליון שקל, יותר מתקציב המינימום בליגת העל. בסכום זה לא נכללים מנויי הכסף, הזהב והפלטיניום (תא ה-‏VIP‏). כל מנויי הכסף (2,500 שקל למנוי) כבר נמכרו, כמו גם כמעט כל מנויי הזהב (6,000 שקל למנוי).

במידה ומכבי ת"א תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות או הליגה האירופית, היא תשחק בבלומפילד - ואז במכירת המיני מנויים לשלב הבתים, תינתן עדיפות לבעלי המנויים, מה שיקשה מאד על לא-מנויים להשיג כרטיסים למשחקים היוקרתיים במפעלים האירופיים.

‏אגב, כיוון שלראשונה בתולדות בלומפילד ובדומה לאצטדיון קרית אליעזר בחיפה, תהיה הכניסה העונה באמצעות הצמדת המנוי לקורא ברקודים, הוזמנו המנויים בהדפסה מיוחדת מצרפת. מאחר וההתאחדות לכדורגל עצרה את הדפסת המנויים עקב אי-הבהירות לגבי הסכם השיווק עם מועצת ההימורים, לא קיבלה מכבי ת"א את הגרפיקה מההתאחדות, הדפיסה אותו בכוחות עצמה, ובמנוי החדש מופיעים זה לצד זה הלוגו של הטוטו-ווינר ולוגו ההתאחדות. ‏‏‎