יועצי השקעות: האם צפוי תיקון של 35% במחיר הנפט?

אנליסטים שונים סבורים כי יש לצפות לתיקון במחירי הנפט הנוכחיים בארה"ב ■ לדבריהם המחיר עשוי לצנוח ב 30%-35%

האם אנו צפויים לראות תיקון במחירי הנפט אשר זכו לעליות לאחרונה? יש מי שסבור שכן, וכבר ברבעון הקרוב.

דיויד לנוקס, אנליסט בחברה האוסטרלית Fat Prophets אמר כי מחיר הנפט שנסחר בארה"ב (WTI) עומד בפני תיקון הקרוב ל-35% מרמתו הנוכחית עד סוף השנה, זאת כאשר המשקיעים יבינו שהביקוש בארה"ב אינו גבוה כפי שסברו בתחילה.

"מחיר ה-WTI אמור להמצא דרומה מהיכן שהוא נמצא היום", אמר היום (ג') לנוקס בראיון לאתר CNBC. "אנחנו חושבים שהוא צריך להיות סביב 70 עד 95 דולר, כך שאנו ממתינים לתיקון סביר עד סוף השנה, אם הביקוש ימשיך ויחלש".

לנוקס התייחס למתיחות שגברה לאחרונה במצריים, ותרמה בין היתר לעיליית המחירים. הוא הוסיף ואמר כי: "אם נראה רגיעה במזרח התיכון, הדבר יכול להיות תמריץ נוסף לתיקון, כך גם אם יתברר שהביקוש בארה"ב הוא שונה מהנחת המוצא של ה- WTI".

נציין כי העלייה החדה במחירי הנפט בארה"ב, צמצמה משמעותית את הפער במחיר מול הנפט הנסחר באירופה (Brent), ביותר מ-20 דולר לחבית, וזאת במהלך 5 חודשים בלבד. אנליסטים שונים חששו כי הדבר עלול לגרור אחריו התרסקות מהירה וחדה במחיר הנפט האמריקאי.

אנדרו סו, מנכ"ל Compass Global Markets, העריך גם הוא כי צפוי בקרוב תיקון חד. סו דיבר על תיקון של 5-10%, ואף למעלה מזה, כ-16% עד מחיר של 90 דולר לחבית, כבר ברבעון הקרוב. בהמשך, במהלך השנה הבאה, יתכן והמחיר ימשיך ויצנח בסך כולל של 30%. לדבריו, גורם שעשוי להאיץ זאת, הוא נתונים שיגיעו מסין (יבואנית הנפט הגדולה ביותר מארה"ב) ויעידו כי ההאטה חזקה יותר מכפי שהוערך.