לקראת הסדר חוב בסנטראל יורופיאן עם יותר מ-70% תספורת

בנוסף - הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף 33-35 מיליון ש', כולל תשלום מיידי במזומן של 3.5-5 מיליון ש' ■ מחזיקי האג"ח יעדיפו כנראה מתווה זה

חודשיים חלפו מאז הגיע יעקב לוקסנבורג (לוקסי) להבנות על שליטה משותפת בחברת ההשקעות בנדל"ן סנטראל יורופיאן (CEE), עם בעלי השליטה הנוכחיים - רות עופר (אלמנתו של יולי עופר) ונמרוד רינות. כעת נראה כי החברה קרובה לגיבוש הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח.

בימים האחרונים פרסמה סנטראל שני מתווים אפשריים להסדר, במסגרתם היא מציעה "תספורת" אגרסיבית של יותר מ-70% על חוב האג"ח המתואם, בהיקף של 130 מיליון שקל. מדובר על הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 33-35 מיליון שקל, כולל תשלום מיידי של 3.5-5 מיליון שקל במזומן. בהסדר המוצע אין רכיב אקוויטי למחזיקים.

המחזיקים יתבעו את עיזבון עופר

למרות ההפסד הכבד שמגלם ההסדר למחזיקים, הם הגיעו כנראה למסקנה כי הוא עדיף להם על החלופות, הכוללות בעיקר את שליחת החברה לפירוק. לפיכך, ההערכה היא שהצעתם של לוקסי (באמצעות חברת לפידות), עופר ורינות תזכה לאישור המחזיקים.

במסגרת ההסדר, תשעבד סנטראל לטובת האג"ח החדשות את זכויותיה בשותפות CEE-BIG, במניות החופשיות שלה בחברה הבת אינוונטק ובנכסי החברה הבלתי משועבדים בהונגריה. עוד נקבע, כי במקרה שסנטראל תמכור נכס כלשהו לפני פירעון האג"ח, 85% מהתמורה יעברו למחזיקים, ובמקרה בו תקבל דיבידנדים או החזר הלוואות בעלים, כל התמורה תועבר למחזיקים.

חברי נציגות מחזיקי האג"ח הם שמואל אשר ומעין פז, ובא כוח הנאמן הוא עו"ד רוני בר-ניר ממשרד מ. פירון.

סנטראל פועלת בתחום הנדל"ן במזרח אירופה. בעבר תמך בה המיליארדר יולי עופר, שבשנים 2009-2012 הזרים לה קרוב ל-100 מיליון שקל כדי להימנע מהסדר חוב. לאחר פטירתו נסקו תשואות האג"ח של החברה, היא לא עמדה בתשלומים, וזה כמה חודשים מנהלת דיונים מול מחזיקי האג"ח.

על רקע ההסדר המסתמן, צפויים מחזיקי האג"ח לנהל תביעה נגד עיזבון יולי עופר, בגין נזקים שלטענתם נגרמו לחברה, בין היתר כתוצאה מאי תשלום חובות של העיזבון לסנטראל ולחברות בנות, ומנטישת החברה.

יחס חלוקת הזכויות והחובות של לפידות וצמד בעלי השליטה הנוכחיים בסנטראל לאחר ההסדר, יעמוד עם אישורו על 75% ללפידות ו-25% לפרימיום (החברה שבאמצעותה מחזיקים עופר ורינות בסנטראל). רינות צפוי להמשיך לכהן כיו"ר סנטראל.

חברת לפידות של לוקסי, העוסקת בקידוחי נפט ומשקיעה בחברות שונות, נקלעה בעבר לסכסוך מול סנטראל ומול עיזבון יולי עופר, והגישה תביעה נגדם בטענה להפרת הסכם לרכישת 11% ממניות חברת אינוונטק מידיה, בכ-18 מיליון שקל. הצטרפות לפידות לדבוקת השליטה בסנטראל תסיים ככל הנראה סכסוך זה.