שרת המשפטים אימצה שתי הקלות לחוק שכר הבכירים

‎‎חברות קטנות ובינוניות יוכלו לאשר את מדיניות התגמול שלהן עד ינואר 2014‏

‎‎בשורה חיובית לחברות הבינוניות והקטנות בבורסה בתל-אביב: שרת המשפטים, ציפי לבני, אימצה את ההקלה המוצעת שתאפשר דחייה של 4 חודשים במועד האחרון לאישור מדיניות התגמול. כלומר, חברות שאינן חלק ממדד תל-אביב 100 יוכלו לכנס אסיפות לאישור המדיניות עד ינואר 2014, במקום עד ספטמבר השנה. זאת במסגרת תיקון 20 לחוק החברות (חוק שכר הבכירים).

‏השרה לבני אימצה שתיים מבין 3 ההקלות שהוצעו, אשר פורסמו לראשונה ב"גלובס"; האישור הסופי כפוף לאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, וכעת נבדק אם ניתן לקיים דיון בנושא עוד לפני פגרת הקיץ.

‏‏את ההקלות יזם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט. ההקלה השנייה, מעבר לדחייה מספטמבר לינואר, מגדירה מדיניות תגמול שתהיה פטורה מאישור האסיפה הכללית. מדובר במקרה שבו התגמול למנכ"ל ולנושאי משרה אינו עולה על עלות שכרו של מנכ"ל משרד ממשלתי, ואינו כולל רכיבים הוניים שלא במזומן.

‏‏מנגד, הקלה נוספת שהוצעה לא אושרה, והיא שהתגמול של נושאי משרה שאינם דירקטור או מנכ"ל (בעיקר סמנכ"לים) יכול להיקבע לפי שיקול-דעת של המנכ"ל, בניגוד לדרישה הראשונית בתיקון לקבוע פרמטרים מדידים לתגמול. כאמור, הקלה זו לא תעלה לדיון בוועדה.

‏‏תיקון 20, שנכנס לתוקף בדצמבר, קבע כי מדיניות התגמול של החברות הציבוריות (כולל דואליות וחברות פרטיות שאיגרות החוב שלהן נסחרות) צריכה לקבל אישור של האסיפה הכללית עד בספטמבר. נכון להיום, רוב החברות לא פרסמו את מדיניות התגמול שלהן ולא זימנו אסיפות לאישורה. ‏‎‎‏