חשבון המס של הפורמולה 1 ב-2011: רק 946 אלף ליש"ט

על-פי תחקיר "האינדיפנדנט", זה המס ששילם הספורט המוטורי בבריטניה, בעזרת תרגילים חשבונאיים יצירתיים, למרות רווח של 305 מיליון ליש"ט

למרות שמרבית הפעילות המסחרית שלה מתבצעת בבריטניה, וחלק ניכר מהקבוצות המשתתפות בה רשומות כחברות פעילות בממלכה הבריטית, התרומה של הפורמולה 1 למדינה בגין תשלומי מס בשנת 2011 הסתכמה ב-945,663 ליש"ט בלבד. זאת על-אף רווחים של 305 מיליון ליש"ט, והכנסות של 980 מיליון ליש"ט. כך חושף עיתון "האינדיפנדנט". יש לציין כי מס החברות הסטנדרטי בבריטניה עומד על 24%.

הדיווח מתבסס על נתונים שהגיעו לידי הבורסה בסינגפור, לקראת ההנפקה הראשונית לציבור המתוכננת של הספורט המוטורי, על-ידי החברה שמחזיקה במרבית המניות שלה - קרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners.

על-פי הפרסום, הקלות המס האלו מתאפשרות לפורמולה 1 בשל הסדרים מורכבים עם מס ההכנסה המלכותי (HMRC), ובשל תרגילים יצירתיים של רואי החשבון של הספורט המוטורי.

קבוצת החברות של הפורמולה 1 מורכבת מ-30 חברות היושבות בבריטניה, שבעזרת לקיחת הלוואות אחת מהשנייה, הצליחו להפחית מהרווחים שלהן שחייבים במיסוי, על-פי חוקי המס הבריטים.

אחרי סטארבקס, גוגל ואמאזון, הפורמולה 1 צפויה לעלות כעת לכותרות בבריטניה בהקשר שלילי, כחברת ענק נוספת שמייצרת הכנסות ענק מהפעילות שלה בבריטניה, אך מחזירה מעט מאוד מהן למדינה באמצעות תשלום מס.

הפרסום היום מהווה את המשך המכות שנוחתות על הספורט המוטורי, לאחר שבשבוע שעבר הוגש בגרמניה כתב אישום נגד ברני אקלסטון, האיש החזק בענף, בגין הענקת שוחד בשווי 44 מיליון דולר לבנקאי מקומי.