לפיד: מוסד הרבנות יהיה לא רלוונטי גם ב-10 השנים הקרובות

שר האוצר בפייסבוק: "הגיע הזמן לברית הזוגיות לכל מי שרוצה להתחתן בלי התערבות של הממסד הדתי" ■ "זו תהיה מלחמה פוליטית מלוכלכת ואולי ממושכת, אבל אנחנו ניאבק על זה בהתמדה, בלי לוותר אף פעם, עד שזה יקרה"

שר האוצר יאיר לפיד מגיב היום (ה') בפייסבוק לבחירת שני הרבניים הראשיים לישראל - הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. לדברי לפיד, המוסד (הרבנות הראשית) "שהיה לא רלוונטי גם קודם לחייהם ותפיסת עולמם של רבים מהישראלים, ימשיך להיות כזה גם בעשר השנים הבאות".

לפיד הוסיף, כי "מי שירצה להשתמש בשירותי הרבנות זו כמובן זכותו, אבל לא יכול להיות שלא תהיה להם אלטרנטיבה. הגיע הזמן לברית הזוגיות, שתתן פתרון גם לקהילה הלהט"בית, לאלה שאינם יהודים, ולכל הישראלים היפים שפשוט רוצים להתחתן בלי התערבות של הממסד הדתי.

"זו תהיה מלחמה פוליטית מלוכלכת ואולי ממושכת, אבל אנחנו ניאבק על זה כמו ש'יש עתיד' נאבקת על כל דבר: בהתמדה, בלי לוותר אף פעם, בלי להוריד עיניים מהמטרה, עד שזה יקרה".

כזכור, אתמול נבחרו המועמדים של ש"ס לתפקידי הרבניים הראשיים - הרב יצחק יוסף נבחר לרב הספרדי הראשי והרב דוד לאו נבחר לרב האשכנזי הראשי. הרב יוסף הוא בנו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס. הרב לאו הוא בנו של הרב ישראל מאיר לאו, מי שהיה בעצמו הרב הראשי לישראל.