יועצי השקעות - גרמניה מגלה אופטימיות מתונה

"באופן כללי ניתן לומר כי המצב בגרמניה נשאר טוב יחסית, הייצור הוא חזק באופן יחסי, ובענף הקמעונאי, שלא היה חזק לאחרונה, יש גם כן סימני התאוששות"

גרמניה נושמת לרווחה. מדד אמון העסקים (הסנטימנט העסקי) לחודש יולי השתפר זה החודש השלישי ברציפות. על פי המדד, עמד הנתון על 106.2 נקודות, בעוד שההערכות הסתכמו ב- 106.1 בלבד. נתונים אלה גבוהים כאמור מנתוני חודש יוני שהסתכמו ב-105.9 נקודות.

את מדד סנטימנט העסקים בגרמניה, עורכת חברת המחקר IFO, בהסתמך על בחינת 7,000 חברות במדינה, בתעשית השירותים והיצור.

"באופן כללי ניתן לומר כי המצב בגרמניה נשאר טוב יחסית, הייצור הוא חזק באופן יחסי, ובענף הקמעונאי, שלא היה חזק לאחרונה, יש גם כן סימני התאוששות", כך אמר היום (ה') גרנוט נרב, חוקר ב-IFO בראיון ל-CNBC.

ג'ניפר מקווין, כלכלנית בחירה בקפיטל אירופה, הוסיפה ואמרה כי נתונים אלה מעידים על שיפור מתון בגרמניה. "בעוד שהתחזית עבור גרמניה, טובה משמעותית מאשר ביתר מדינות גוש האירו, אנו צופים עליה מתונה בתמ"ג השנה ובשנה הבאה", היא סיכמה.

בתוך כך נזכיר, כי אתמול התנהל המסחר באירופה בסנטימנט חיובי, כאשר הנתונים הצביעו על התאוששות מהירה מהצפוי בכלכלת גוש האירו. מדד ה-PMI (מנהלי הרכש) המשולב לגוש האירו, טיפס ביולי ל-50.4 נקודות לעומת 48.7 ביוני ותחזיות ל-49.1 נקודות.

בבריטניה התפרסמו היום הנתונים הראשוניים לתמ"ג הבריטי ברבעון השני, שצמח בקצב של 0.6%, בהתאם לצפי האנליסטים. מדובר בקצב כפול מזה של הרבעון הראשון, כאשר אז צמחה הכלכלה ב-0.3%. בספרד, נודע כי שיעור האבטלה ירד ברבעון השני בפעם הראשונה מזה שנתיים. ברבעון השני ירדה האבטלה ל-26.3% מ-27.2% ברבעון הראשון, הודות לעונת תיירות חזקה.