שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.5%, האירו התחזק

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירתם השבועית כי בשוק המט"ח, בטווח הקצר, מגמת המסחר תתנהל בעיקר על רקע ההתרחשויות בעולם, כאשר עיני המשקיעים נשואות להחלטת הריבית בארה"ב בשבוע הבא

הדולר נחלש והאירו מתחזק על יציבות במהלך יום המסחר בשוק המט"ח. הדולר היציג רשם ירידה של כ-0.5% לרמה של 3.577 שקלים ומנגד האירו התחזק קלות לרמה של 4.75 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב רמה של 1.329 דולרים לאירו.

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירתם השבועית כי בשוק המט"ח, בטווח הקצר, מגמת המסחר תתנהל בעיקר על רקע ההתרחשויות בעולם, כאשר עיני המשקיעים נשואות להחלטת הריבית בארה"ב בשבוע הבא והתייחסות הנגיד האמריקאי, בן ברננקי, לגבי אסטרטגיית היציאה מתכנית ההרחבה הכמותית. בהמשך, "אנו צופים כי משקל רב בשוק המט"ח המקומי יינתן למדיניות בה ינקוט נגיד בנק ישראל החדש עת ייכנס לתפקידו".

ירידות שערים נרשמות היום (ו') בבורסות אסיה, על רקע אכזבה מדוחות כספיים של חברות מובילות ולמרות עליות בוול סטריט אמש. עליות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק.

בגרמניה התפרסם אתמול מדד אמון העסקים, שעלה ביולי זה החודש השלישי ברציפות - נתון מעודד עבור ההתאוששות של הכלכלה הגדולה באירופה. מדד ה-Ifo עלה ל-106.2 נקודות לעומת 105.9 נקודות ביוני. בבריטניה התפרסמו אתמול הנתונים הראשוניים לתמ"ג הבריטי ברבעון השני, שצמח בקצב של 0.6%, בהתאם לצפי האנליסטים. מדובר בקצב כפול מזה של הרבעון הראשון, אז צמחה הכלכלה ב-0.3%. ובספרד, נודע כי שיעור האבטלה ירד ברבעון השני בפעם הראשונה מזה שנתיים. ברבעון השני ירדה האבטלה ל-26.3% מ-27.2% ברבעון הראשון, הודות לעונת תיירות חזקה.

בתחום המאקרו בארה"ב התפרסמו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני, שזינקו ב-4.2% לעומת צפי לעלייה של 2.3%. התביעות השבועיות לדמי אבטלה רשמו עלייה של 7,000 כ-343 אלף, בהתאם לצפי.