צים תעביר את הבטוחה ב-25 מיליון דולר למחזיקי האג"ח

מדובר בסכום שהובטח במסגרת הסדר החוב הקודם בחברה

מחזיקי האג"ח של חברת צים, שבשליטת החברה לישראל, יכולים לרשום לעצמם הישג, גם אם קטן, במערכה על הסדר החוב המתגבש בחברת הספנות בימים אלה. היום הודיעה להם החברה כי היא תעביר את הבטוחה לחובם בסך של 25 מיליון דולר.

היקף חובותיה של חברת הספנות עומד על כ-3 מיליארד דולר, והיא נמצאת בעיצומם של מגעים מול הבנקים ומחזיקי האג"ח להסדר חוב שני בתוך 4 שנים. רוב החוב, 1.8 מיליארד דולר, הוא חוב מבוטח חלקית לבנקים; 775 מיליון דולר הם חוב שאינו מבוטח כלל, וכולל גם את חוב האג"ח, בהיקף של כ-376 מיליון דולר. נכון להיום, עומדת לזכות מחזיקי האג"ח בטוחה בדמות אניה בשווי של 25 מיליון דולר בלבד.

נזכיר כי צים הייתה אמורה להעביר לנציגות האג"ח, בראשות חברות הביטוח הראל ומגדל וקרן הפנסיה עמיתים, תשלום זה לפני כשבועיים, ומחר הוא היום האחרון בו ניתן להעביר סכום זה לפי ההוראות הנקובות בשטר הנאמנות של האג"ח.

מדובר בבטוחה שהתחייבה החברה לשלם למחזיקי האג"ח עוד בימי הסדר החוב הראשון שלה, בשנת 2009.

אלא, שעד כה נמנעה צים מלשלם למחזיקי האג"ח, וזאת בטענה כי הכניסה להסדר חוב, וההסכמות שהשיגה עם הבנקים המלווים לדחיית חובם, מחייבת גם את המחזיקים להתנהג בהתאם - כלומר להסכים לדחיית כל התשלומים כלפיהם. מחזיקי האג"ח מצידם טענו כי מדובר על בטוחה שאינה מהווה חלק מהסדר החוב הנוכחי, אלא היא ניתנה להם במהלך הסדר החוב הקודם. בהמשך איימו על החברה בנקיטת הליכים משפטיים, שעיקרם דרישה לפירעון מיידי של החוב כלפיהם.