תשובה יספק שירותי תדלוק למערכת הביטחון ב-120 מיליון שקל

במשרד הביטחון אמרו היום כי ההצעה של דלק הייתה הזולה מבין ההצעות והעדפתה תאפשר למשרד הביטחון לחסוך מדי שנה כמה מיליוני שקלים

הסתיים המכרז לבחירת החברה שתספק בשלוש השנים הקרובות שירותי תדלוק לצה"ל ולמשרד הביטחון: היום (ב') בחר מנהל הרכש (מנה"ר) שבמשרד הביטחון בחברת דלק, שתחליף את חברת פז שסיפקה ליחידות צה"ל ולמשרד הביטחון את שירותי התדלוק במשך יותר מעשר שנים. היקף ההתקשרות: כ-120 מיליון שקל בשלוש שנים.

המכרז לבחירת החברה נמשך מספר חודשים ונוהל בידי צוות בראשות ראש מנה"ר, שמואל צוקר. במסגרת המכרז, עלו ארבע חברות הדלק הגדולות - דלק, פז, סונול ודור אלון - לשלב הגמר, לאחר שעמדו בתנאי הסף שקבע מינהל הרכש. תנאי הסף הם פריסה ארצית של 150 תחנות תדלוק לפחות ברחבי הארץ ובעלות על תחנות תדלוק בסמוך לבסיסים של צה"ל - לפי מיפוי שקבע הצבא בהתאם לצרכיו השוטפים.

במשרד הביטחון אמרו היום כי ההצעה של דלק הייתה הזולה מבין ההצעות והעדפתה תאפשר למשרד הביטחון לחסוך מדי שנה כמה מיליוני שקלים. ההתקשרות בין משרד הביטחון לבין דלק כוללת גם אספקה סדירה של דלקים לבסיסים השונים של צה"ל באמצעות מכליות.

ההתקשרות החדשה של משרד הביטחון עם דלק לא כוללת את רכש הדלק עצמו: משרד הביטחון נוהג לרכוש את תזקיקי הדלקים מארה"ב - בכספי הסיוע האמריקני. עם הגעת התזקיקים לארץ, הם מועברים לזכיינית למתן שירותי התדלוק, והכספים המשולמים לה בידי משרד הביטחון מועברים רק על שירותי האספקה: "המכרז החדש מהווה חלק ממדיניות מינהל הרכש לקיים מכרזים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כל החברות נדרשו לעמוד בתנאים קפדניים במטרה להבטיח פעילות מיטבית של יחידות הצבא ומשרד הביטחון בשגרה וחירום", אמר היום צוקר.