עוד התייעלות באגד: היעד - קיצוץ 200 מיליון שקל בעלויות התפעול

10% מעובדי המטה, כ-170 איש, יוסבו לנהיגת אוטובוסים ■ מתקנים יאוחדו, ותונהג פרישה מרצון

אגד תמשיך בתהליך הפיכתה לחברה, אך במתכונת שונה מכפי שנעשה עד כה - כך אמר היום (ג') ל"גלובס" יו"ר קואופרטיב אגד, נועם בן אור. אגד הכריזה היום על הפעלת תוכנית התייעלות נוספת, במסגרת יעד של קיצוץ 200 מיליון שקל מעלויות התפעול.

במסגרת תוכנית ההתייעלות הנוכחית, יועברו כ-170 עובדים מתפקידי מטה במשרדי אגד בירושלים, בתל אביב ובחיפה לתפקידי שטח בנהיגת אוטובוסים. מדובר ב-9% בקירוב מעובדי המטה בחברה שיעברו הסבה. כתוצאה מהסבת העובדים מהמנהלה ייחסכו לאגד כ-30 כלי רכב צמודים.

בנוסף יאוחדו מתקנים של אגד, ותונהג תוכנית פרישה מרצון לעובדים בעלי ותק של יותר מ-35 שנות עבודה. מטרת תוכנית ההתייעלות, השנייה במספר השנה, להפחית ב-60 מיליון שקל לשנה את עלויות התפעול של הארגון. תוכנית ההתייעלות הראשונה השיגה חיסכון של 9 מיליון שקל בלבד.

תוכנית מתגלגלת

בן אור (60) אמר ל"גלובס": "החלטנו על תוכנית התייעלות מתגלגלת מבלי שמישהו כפה אותה עלינו, כדי שלא נגיע למצב שנצטרך לעבור תוכנית כזו בכפייה".

לדברי יו"ר הקואופרטיב, התוכנית נועדה לצמצם את המטה של החברה כדי להתאים אותו להיקף הפעילות שלה שהצטמק בעשור האחרון ב-27%, בעיקר כתוצאה מכניסת מפעילים פרטיים.

אגד, המגלגל כיום מחזור עסקים של כ-3 מיליארד שקל בשנה, מחזיק בצי המונה כ-3,000 אוטובוסים, לעומת כ-5,000 אוטובוסים לפני כניסת המפעילים הפרטיים. נתח השוק של אגד מוערך כיום ב-50% משוק קווי התחבורה הציבורית.

בן אור, העובד באגד מאז שחרורו מצה"ל, שימש בתפקידו האחרון מנהל אגף משאבי אנוש בחברה. הוא החליף את גדעון מזרחי לפני חצי שנה, שפרש בין היתר על רקע ביקורת על תהליך הפיכת הקואופרטיב לחברה בע"מ.

בהנהלת אגד אמרו היום ל"גלובס" כי בן אור ימשיך בתהליך, אך בכוונתו לפעול תוך שיתוף פעולה והסכמה רחבים יותר עם 1,900 חברי הקואופרטיב. אגד מעסיק כיום כ-5,000 שכירים ומונה כ-7,000 עובדים בסך הכול. הקואופרטיב אינו מפרסם את תוצאותיו הכספיות, וגם לא את היקף הסובסידיה שהוא מקבל מהמדינה, בהיקף של מאות מיליוני שקלים מדי שנה.

אגד מגלגלת
 אגד מגלגלת